30 خرداد 1394
شماره خبر: 144171

كميته پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در كارخانجات و مراكز توليدي تشكيل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كميته پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در كارخانجات و مراكز توليدي تشكيل شد


اسماعيل خليلي مدير كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز از تشكيل كميته پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در كارخانجات و مراكز توليدي در اين اداره كل خبر داد.
خليلي در رابطه با اهداف تشكيل اين كميته اظهار داشت : اين كميته در راستاي اجراي برنامه هاي فرهنگي واجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستاي برنامه هاي پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در كشور و استان و همچنين به منظور انسجام بخشي و تسريع و اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر در سطح مراكز توليدي و صنعتي در اداره كل تعاون ،كارورفاه اجتماعي تشكيل گرديده است.
وي همچنين در زمينه اجراي دوره هاي آموزشي جهت پيشگيري از مصرف مواد مخدر و روانگردان در كارخانجات استان گفت : از ابتداي سالجاري تاكنون تعداد 276 نفرساعت در كلاسهاي آموزشي پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در كارخانجات استان به همت واحد امور اجتماعي اين اداره كل برگزار گرديده است. مدير كل تعاون ،كارورفاه اجتماعي استان البرز اعضاي كميته پيشگيري از سو مصرف مواد مخدر در كارخانجات و مراكز توليدي را معرفي نموده و خاطرنشان كرد : اين كميته شامل رئيس بازرسي كار،رئيس روابط كار ،معاون امور اجتماعي،روسا وكارشناسان امور اجتماعي و اشتغال و فرهنگي، مسئول روابط عمومي و مسئول بسيج اداره كل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان البرز مي باشند. وي تصريح كرد : اعتیاد و سوء مصرف مواد یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی واز معضلات جوامع معاصر است و به همين منظور مراقبت و صیانت از اقشار سالم جامعه به‌ویژه کارگران و کارمندان از انواع آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در محیط‌های کاری از مهمترين اولويتهاي كشور و همچنين وزارت تعاون،كارورفاه اجتماعي مي باشد . مدير كل تعاون كار ورفاه اجتماعي در ادامه ابراز داشت: افزایش فشار کار بر دوش همکاران در محيط كار، فرسودگی شغلی، افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی، افزایش میزانِ از کارافتادگی، اتلاف وقت کارکنان وکارگران، اتلاف مواد اولیه و تجهیزات، ایجاد جدایی و تفرقه بین کارکنان، مخدوش شدن تصور جامعه از واحدهای کاری، کاهش امنیت و قداست محیط کار و کاهش میزان رقابت سالم بین کارکنان را از دیگر پیامدهای بروز اعتیاد در محیط‌های کار برشمرد. اين مسئول با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد، روش ها و استراتژی های متعددی دارد گفت: در حیطه پیشگیری از عرضه و تقاضای مواد مخدر مي توان از راه های مختلفی همچون آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه های ارتباط جمعی، برگزاري دوره هاي آموزشي پیشگیری از اعتیاد و آموزش مهارت های مقابله با آن در محیط های کاری نام برد. شايان ذكر است تاريخ 26 ‍‍ژوئن مصادف با 5 تير ماه از سوي سازمان ملل بعنوان روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نامگذاري گرديده است و با توجه به اهميت اين موضوع در كشور از اين تاريخ به مدت يكهفته ،هفته جهاني مبارزه با مواد مخدر اطلاق مي گردد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود