6 تیر 1394
شماره خبر: 144527

اجرای پروژه ترسیب کربن سبب کاهش اثرات پدیده گرمایش زمین می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای پروژه ترسیب کربن سبب کاهش اثرات پدیده گرمایش زمین می‌شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت:انجام پروژه ترسیب کربن در سطح استان البرز سبب جذب دی‌اکسید کربن اضافی جو توسط اندام‌های هوایی و زیرزمینی گیاهان و کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین می‌شود.
حسین میررجبی در جلسه کمیته مبارزه با پدیده گرد و غبار که در محل استانداری البرز با حضور استاندار البرز، معاونان استانداری و برخی مدیران کل دستگاهای اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات مبارزه با پدیده گردوغبار باید با الگوی خوبی ارائه شود. وی با بیان اینکه باید در مقابله با ریزگردها در سطح استان البرز ایستادگی کرد، افزود: مسئله بروز ریزگردها به 10 سال اخیر باز می‌گردد چرا که اگر بارندگی کشور همانند 10 سال گذشته بود اکنون با پدیده ریزگردها و گردو غبار و رو‌به‌رو نبودیم. مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با تاکید بر اینکه به سبب بروز خشکسالی و کاهش نزولات جوی با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در سطح استان البرز رو‌به‌رو هستیم، تصریح کرد:متاسفانه فرصت ترسیب کربن به خاک داده نمی‌شود. وی با اشاره به اینکه گازهای گلخانه‌ای به شدت در چندسال اخیر در کشور افزایش یافته است که این امر سبب افزایش گرمای هوا نیز شده، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش بارندگی افزایش گازهای گلخانه‌ای در کشور است. میررجبی با بیان اینکه بارندگی‌های مقطعی سبب شده آب به خوبی توسط خاک جذب زمین نشود، اظهار داشت: این امر به مرور خشکی اراضی، بیابان زایی و در نتیجه فرسایش خاک را به همراه دارد. وی با تاکید بر اینکه با افزایش فرسایش خاک اراضی کشاورزی رهاسازی می‌شوند، گفت: باید همگام با طرح ترسیب کربن، اقدامات موثری در راستای توسعه پایدار،اشتغال، کاهش بیکاری و عرصه محصولات سالم انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های تعریف شده استان البرز به طبیعت نزدیک شود، اظهار داشت: انجام پروژه ترسیب کربن در سطح استان البرز سبب جذب دی‌اکسید کربن اضافی جو توسط اندام‌های هوایی و زیرزمینی گیاهان و کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به اینکه متاسفانه اعتبار منابع طبیعی تغییر چندانی نکرده است، خاطرنشان کرد: باید با مشارکت دستگاه در راستای بهبود فضای فعلی قدم برداشت.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود