9 تیر 1394
شماره خبر: 144758

رعایت نکات ایمنی فرصت سرقت را از سارقان می‌گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رعایت نکات ایمنی فرصت سرقت را از سارقان می‌گیرد


فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در اکثر سرقت‌ها سهل‌انگاری نقش مهمی در وقوع جرائمی مانند سرقت ایفا می‌کند.
بخشعلی کامرانی صالح با توصیه به شهروندان برای توجه به هشدارهای پلیسی اظهار کرد: این توجه می‌تواند زمینه ارتکاب جرم را کاهش داده و فرصت را از فرصت طلبان و سارقان بگیرد. وی با تاکید بر لزوم دقت عمل شهروندان به هنگام جابه‌جایی پول ادامه داد: شهروندان به هنگام مراجعه به بانک‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و عبور از نقاط خلوت دقت عمل داشته باشند؛ چرا که دقت داشتن فرصت ارتکاب جرائم را از مجرمان می‌گیرد. این مقام مسئول همچنین از ضرورت مراقبت اشخاص از نزدیک شدن به افراد ناشناس سخن به میان آورد و گفت: شهروندان باید مراقبت لازم را از اموال خود به عمل آورده و از حمل وجوه نقد و اشیای گران قیمت به صورت غیر استاندارد پرهیز کرده و محتویات کیف خود را در معرض دید دیگران قرار ندهند. کامرانی صالح رعایت موارد احتیاطی را به هنگام حمل اشیای گران قیمت ضروری دانست و تاکید کرد: شهروندان به هنگام حرکت با پول و یا اشیای گران قیمت مواردی مانند حرکت در مجاورت دیوار و یا استفاده از کیف‌هایی با دسته های محکم را رعایت کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با توصیه به شهروندان برای استفاده از چک‌های رمزدار و تضمینی به جای حمل پول نقد یادآورشد: این نوع چک‌ها به راحتی قابلیت وصول برای متخلفان را ندارد.
وی در پایان با توصیه به شهروندان برای رعایت خونسردی به هنگام وقوع تخلفات گفت: در صورت وقوع این تخلفات ضمن حفظ خونسردی با پلیس 110 تماس گرفته و مشخصات کاملی از مکان، اشیای به سرقت رفته و مشخصات ظاهری فرد یا افراد مظنون را گزارش دهند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود