10 تیر 1394
شماره خبر: 144821

کمک چهارمیلیارد ریالی خیرین البرز به زندانیان جرایم غیرعمد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کمک چهارمیلیارد ریالی خیرین البرز به زندانیان جرایم غیرعمد


به مناسبت ماه مبارک رمضان، خیرین استان البرز با شرکت در جشن گلریزان چهارمیلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده های مددجویان نیازمند زندان ها اهدا کردند.
دادستان کرج دراین آیین گفت: اکنون زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده های مددجویان ندامتگاه ها به حمایت خیرین نیازدارند که انتظار می رود مردم به کمک آنان بیایند. حاجی رضا شاکرمی افزود: اگر شخصی که سرپرست خانواده است بنا به علتی در زندان گرفتارمی شود نباید خانواده او در تنگنای مالی و معیشتی بماند. دادستان کرج ادامه داد: انجمن حمایت اززندانیان استان البرز بودجه دولتی ندارد و درآمد آن از طریق خیرین تامین می شود. شاکرمی،افزایش آمار زندانیان را رویدادی نگران کننده دانست و گفت : باید علل افزایش جرم در جامعه بررسی شود.دادستان کرج تصریح کرد: شماری از زندانیان به خاطر جرایم غیرعمد در زندان هستند و انتظار می رود زمینه آزادی آنان فراهم شود. رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان البرز گفت: بسیاری از جرایم ریشه در فقر و بیکاری دارد که باید در این زمینه چاره جویی کرد. شاکرمی،همکاری و مشارکت خیرین در امر کمک به نیازمندان را گامی مهم و اثرگذار برای کاهش جرم در جامعه دانست. وی بیان کرد: در استان البرز از قومیت های مختلف زندگی می کنند و جمعیت کیفری آن هفت هزار و 500 نفر است ، بسیاری از اختلافات و پرونده های قضایی با همکاری ریش سفیدان قابل حل است. دادستان کرج گفت: وقتی زندانی آزاد می شود اما به لحاظ مالی در مضیقه است باز شاهد تکرار جرم خواهیم بود و باید در این زمینه چاره جویی کرد.
300زندانی البرزی رای باز دریافت می کنند
مدیرکل زندانهای استان البرز اظهار داشت: مقدمات رای باز 300 زندانی در این استان فراهم شده است. جبار باقری گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها در اولویت کاری دستگاه قضایی و سازمان زندان ها قرار گرفته است. وی بیان کرد:برخی کودکان شیرخوار به همراه مادران در زندان به سرمی برند که این امر نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد. وی افزود: اکنون 200 مادربراثر ارتکاب جرایم مختلف در ندامتگاه های استان البرز زندانی هستند. باقری از خیرین برای حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده های مددجویان ندامتگاه ها کمک خواست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود