10 تیر 1394
شماره خبر: 144866

طرح ملی پایش گاز رادون درساختمانهای مسکونی البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 طرح ملی پایش گاز رادون درساختمانهای مسکونی البرز آغاز شد


برای نخستین بار در کشور از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش علوم پزشکی طرح ملی پایش گاز رادون در ساختمانهای مسکونی استان البرز در آیینی آغاز شد.
یزدان جعفر صالحی کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز دراین آیین گفت: این طرح به صورت پایلوت کشوری است که در اجرای آن کارشناسان ابزار نمونه برداری را تحویل منازل می دهند که پس از شش ماه این ابزار نمونه بازخوانی می شود. وی در تشریح چگونگی نفوذ گاز رادون به منازل و آثار آن افزود: گاز رادون از درون زمین ممکن است از طریق درزها و شکاف ها وارد منازل شود که برای سلامتی زیان آور است. جعفر صالحی با اشاره به امکان پیشگیری از گاز رادون درمنازل بیان داشت: دراجرای این طرح، درزهایی که در پایه واحدهای مسکونی وجود دارد مسدود می شود تا ازنفوذ گاز رادون خاک به داخل منازل جلوگیری به عمل آید. وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های پیشگیری از عوارض گاز رادون ، حفاری چاه هایی در سطح همکف واحدهای مسکونی است.
آغاز طرح ملی پایش گاز رادون در ساختمانهای مسکونی با برگزاری یک همایش آموزشی یک روزه با حضور 130 نفر از کارشناسان بهداشت محیط استان البرز همراه شد. در این همایش شرکت کنندگان با چگونگی اجرای طرح پایش گاز رادون در واحدهای مسکونی البرز آشنا شدند. این همایش یکروزه در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و با حضور مسوولان کشوری برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود