14 تیر 1394
شماره خبر: 145077

عملکرد چشمگیر واحد دانشگاه آزاد کرج در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عملکرد چشمگیر واحد دانشگاه آزاد کرج در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم


با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در دوبخش هنری و پژوهشی آثار پژوهشی و هنری قرآنی دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی را به نمایش گذاشته است.
علی بختیار، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد کرج با اعلام این خبر افزود: همه ساله بر اساس بخشنامه‌ای که از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به واحدها ابلاغ می‌شود، آثار هنری و پژوهشی از سراسر کشور جمع‌اوری و پس از داوری و ارزشگذاری توسط اداره‌کل فعالیت‌های قران و عترت دانشگاه، برای ارائه در نمایشگاه قرآن کریم ارسال می‌شود که امسال واحد کرج عهده دار بخش هنری غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه بین المللی بود. علی بختیار سلسله جلسات و نشست های قرآنی با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر علاقمندان، برگزاری ورک‌شاپ هنری با حضور اساتید خوشنویس، منبت‌کار و. .... ، برگزاری مسابقه قرآنی و تقدیر از 5 برگزیده در هرشب و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان قرآن در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر برنامه های ایام برگزاری نمایشگاه برشمرد. وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در این مسابقات گفت: آثار قرآنی بررسی شده در سال جدید، ‌جمعا 10 هزار اثر را شامل می شود که در بخش هنری 3 هزار اثر در زمینه‌های مختلفی همچون نقاشی، خط، معرق، منبت و... از سوی واحد‌های مختلف ارسال شده و از بین آن‌ها 58 اثر از میان آثار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و در غرفه آثار هنری به نمایش گذاشته شده است. ازم به ذکر است در بخش پژوهشی این نمایشگاه نیز پایان‌نامه‌های ارشد و دکترای علوم مرتبط به قرآن کریم که در سال گذشته در واحدهای مختلف دفاع شده‌اند، جدیدترین نشریاتی که کانون‌های قرآن و عترت در واحدهای مختلف کشور منتشر کرده‌اند و کتب تالیفی دانشگاه آزاد اسلامی اعم از کتب تالیف شده توسط اساتید و دانشجویان علوم قرانی، کتب چاپ شده خروجی همایش‌های قرآنی و کتاب هایی که به مسائل مربوط به سبک زندگی پرداخته‌اند ارائه می شوند.گفتنی است برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی ، تصمیم گیری در خصوص فعالیت های قرآنی واحدهای دانشگاهی و برگزاری جلسه مدرسان قران کریم نیز در ایام برگزاری این نمایشگاه صورت خواهد گرفت و نشست تخصصی قرآنی واحد کرج پنج شنبه 11تیرماه جاری رأس ساعت 30/19 با حضور 60 نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی در محل نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار خواهد شد.
همچنین با هماهنگی های به عمل آمده با اساتید مربوطه تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مختلف با حضور در این نمایشگاه از پایان نامه های قرآنی خود دفاع خواهند کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود