22 تیر 1394
شماره خبر: 145462

20 هزار بهره‌بردار عضو تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

20 هزار بهره‌بردار عضو تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان هستند


مدیر سازمان تعاون روستایی استان البرز گفت: در حال حاضر تعداد اعضای تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان حدود 20 هزار نفر است.
فردین شمس، مدیر سازمان تعاون روستایی استان البرز گفت: شرکت‌های تعاونی های روستایی و کشاورزی که بر مبنای مقررات و قانون سال 1350 تشکیل شده‌اند، به عنوان شرکت های فراگیرهستند و بسیاری از جمعیت های روستایی عضو این تعاونی‌ها هستند. وی افزود: تعاونی‌های روستایی و کشاورزی از اشخاص حقیقی و حقوقی صرفا برای رفع نیازمندی‌های مشترک اعضاء، بهبود وضع اقتصادی از طریق خودیاری و کمک متقابل تشکیل شده‌اند. وی افزود: تعاونی‌های روستایی و کشاورزی از سال 1350 شروع به کار کرده‌اند و قدمت 40 الی 50 ساله دارند و در صنوف مختلف بخش کشاورزی اعم از باغداری، زنبورداری، دامداری و هرآنچه که در حوزه فعالیت کشاورزی است، فعالیت می‌کنند. مدیر سازمان تعاون روستایی استان البرزگفت: بخشی از این تشکل‌های اجرای سیاست‌های دولت را در اختیار دارند و بسیاری نیز مخصوصا در استان البرز بالغ بر 30 فروشگاه مصرف، چندین واحد سوختی مثل گازوئیل وجود دارد که توانستیم این فروشگاه‌ها را به واحدها و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ‌‌ترسوق دهیم. وی ادامه داد: بخش تعاون روستایی استان البرزدر مسیر امکاناتی چون آزمایشگاه شیر، کارخانه لبنیات در منطقه نظرآباد وکارخانه دام در مسیر روبه رشدی قدم گذاشته است.
شمس افزود: اکثر اعضای شرکت‌های تعاونی دارای مدرک لیسانس ومقاطع بالاتر هستند و اعضای هیئت مدیره این تعاونی‌ها نیز از فارغ‌التحصیلان بخش‌های کشاورزی، حسابداری، حقوقی و بازرگانی هستند و نزدیک به 70 درصد از اعضای تعاون‌ی‌های روستایی البرز دارای مدرک لیسانس و بالاترند. مدیرسازمان تعاون روستایی استان البرز در پایان گفت: در استان البرز مجموعا 60 واحد تعاونی روستایی اعم از روستایی و کشاورزی در. شهرستان های طالقان، نظرآباد، هشتگرد و کرج فعال هستند و چهار نظام صنفی کشاورزی شهرستانی وجوددارند که برای کشاورزان پروانه بهره برداری صادر می‌کنند وتعداد اعضای تعاونی‌های با توجه به برآوردهای انجام شده، حدود 20 هزار بهره بردار روستایی و کشاورزی است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود