6 مرداد 1394
شماره خبر: 146220

ائمه جمعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری حساسیت داشته باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ائمه جمعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری حساسیت داشته باشند


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ائمه جمعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری حساسیت داشته باشند، گفت: محور مباحث خطبه‌ها باید تبیین سیاست‌های کلی نظام و خط اصیل انقلاب رهبری باشد.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم سالروز اقامه اولین نماز جمعه که با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، معاون سیاسی استاندار البرز، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در کمالشهر برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌ها و تشکیلات نماز جمعه از چندین جهت قداست دارد و وظایف مهمی را نیز عهده‌دار است. وی با بیان اینکه جایگاه نماز در دین و فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای است، افزود: ستاد نماز جمعه و امام جمعه پایگاه حرکت آفرین، محور تحول جامعه، نشر علوم و معارف دینی و ایجاد و ترویج بصیرت در میان آحاد مردم را عهده‌دار است. مام جمعه کرج با بیان اینکه این سیستم اثرگذار باید منسجم، متحد و همراه با هم وظایف خود را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: در صورتی که هریک از این دو نهاد به صورت مستقل عمل کنند نتیجه مناسبی دریافت نمی‌کنند. وی با تاکید بر اینکه ستاد نماز جمعه باید فعال باشد، بیان کرد: نیروهایی که در این ستاد مشغول هستند باید فعال بوده و ایده و خلاقیت در کار داشته باشند تا بتوانند بر مخاطب اثر بگذارند که البته همه این امور به امام نیز بستگی دارد چراکه محور اصلی کار بر دوش آن‌ها قرار دارد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ائمه جمعه باید اطلاعات خود را بروز کنند تا بتوانند بر مخاطبان خود اثر بگذارند، گفت: حضور دائمی امام جمعه در حوزه مدیریتی که بر عهده دارد بسیار مهم است و انس با مردم نیز از دیگر مسائل اساسی محسوب می‌شود.وی شناخت محیط و مسئولان و مشکلات جامعه را از دیگر مسائل مهمی که باید مورد توجه امام جمعه قرار بگیرد، دانست و اظهار داشت: امام جمعه باید اهل رصد دائمی مسائل جاری کشور و منطقه باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد. حسینی همدانی خاطرنشان کرد: ستادهای نماز جمعه نیز باید همراه و همگام و فراهم‌کننده مقدمات کار ائمه جمعه باشند تا بهره‌برداری لازم صورت گیرد و در این راستا امام با مدیریت صحیح و عمل در حوزه فعالیتی خود، تلاش کند تا کار به درستی پیش رود. وی با بیان اینکه فرهنگ جامعه ،مدیریت جهادی امام جمعه را می‌طلبد، افزود: مطالبه‌گری از مسئولان از لوازم کار ائمه جمعه محسوب می‌شود که باید منصفانه باشد چراکه امام واسطه میان حکومت و مردم است و باید با ایجاد وحدت، جریانات را کنترل کرده و مسائل را تحلیل کند. امام جمعه کرج با بیان اینکه گاهی تذکراتی که از خطبه به مسئولان بیان می‌شود آثار خوبی به دنبال دارد، گفت: گاهی این مسائل در خفا و جلسات غیرعلنی مطرح می‌شود که البته مطرح کردن آن از تریبون نیز سبب آرامش خاطر مردم و بازدارندگی مسئولان می شود. وی با اشاره به اینکه امام جمعه در سلسله ارکان رهبری قرار گرفته و باید دقیق باشد، تصریح کرد: ستادها نیز بازوی امام جمعه هستند و آنان نیز باید به مسائل جامعه توجه داشته باشند. آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه این مجموعه باید مبین خط اصیل رهبری باشند، گفت: باید محور اصلی سخنان امام، مواضع نظام، خط رهبری و اصول اصلی انقلاب اسلامی در خطبه‌ها تبیین شده و به سایر موارد نیز پرداخته شود. وی با بیان اینکه محور مباحث خطبه‌ها باید تبیین سیاست‌های کلی نظام و خط اصیل انقلاب رهبری باشد، بیان کرد: نسبت به مطالبات رهبری باید ائمه جمعه حساسیت داشته باشند و در این راستا بحث اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان باید توسط ائمه جمعه ایجاد شود.
امام جمعه کرج با بیان اینکه چشم‌انداز رهبری در جمهوری اسلامی و آینده نظام ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است، گفت: این امر لوازمی دارد که باید تامین شود و نیروی انسانی لازم برای این موضوع باید تربیت شود که مهمترین مرکز آن نماز جمعه است و به همین سبب به مصلا به عنوان پایگاهی فکری، فرهنگی و ترویجی نگاه می‌کنیم. وی با بیان اینکه باید بصیر بود و مسائل را به خوبی بررسی کرد، اظهار داشت: امام و ستاد باید برای همه کارهای خود برنامه‌ریزی داشته باشد چراکه بهترین کار بدون برنامه‌ریزی قابل بررسی و ارزیابی نیست. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه باید از ابتدای سال برای پایان سال و نیز 5 سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم خود را ارزیابی کنیم، تصریح کرد: همه ستادها باید بصیر باشند و جریانات جامعه و جهان اسلام را خوب بدانند و فهم دقیق دین را مورد توجه قرار دهند. آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه اگر مسیر فکری حاکم عوض شود، مسیر حرکت جامعه عوض می‌شود، تصریح کرد: بصیرت نقش مهمی را در این زمینه برعهده دارد و اینکه حاکم باید آگاه به زمان باشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی همچنین به لزوم توجه به اسلام رحمانی در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) توسط ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: این امر مورد توجه مقام معظم رهبری است و ما نیز وظیفه تبیین آن را بر عهده داریم. وی در مورد اسلام رحمانی گفت: این اسلام به جدایی دین از سیاست تاکید دارد که انحراف است و با خط حضرت امام و اسلام محمدی(ص) در تضاد است که باید به آن پرداخته شود و جامعه را آگاه کرد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود