8 مرداد 1394
شماره خبر: 146384

۱۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در البرز وجود دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۱۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در البرز وجود دارد


مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از وجود یک هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در البرز خبر داد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از در راس هیئتی از مناطق سیل زده استان البرز بازدید کرد. در این بازدید که تا کنون ادامه داشت مسئولان استانی به همراه اصحاب رسانه معاون وزیر کشور را همراهی کردند. حسین میررجبی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی جنگل گفت: هشتم مرداد در سراسر کشور به نام روز حفاظت از جنگل ها نامگذاری شده است برای گرامیداشت این روز برنامه ریزی های زیادی در سطح کشور انجام می شود. میررجبی گفت: فرصت های مقابله با عوامل تهدید کننده سلامت انسان باید در دستور کار قرار گیرد این عوامل تهدید کننده شامل سیل، بحران و ریزگردها است. وی در ادامه افزود: حفاظت از جنگل ها برای خدمت رسانی به منابع طبیعی و نگهداری از این سرمایه های طبیعی صورت می گیرد در این بحث مهم توجه به نو‌ع جنگل ها مهم است.
تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی ضروری است
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه جنگل ها به دو دسته طبیعی و دست کاشت تقسیم می شود، گفت: در جنگل های طبیعی انسان هیچگونه دخالتی ندارد، اما گونه دوم جنگل ها یعنی جنگل های دست کاشت با دخالت انسان ایجاد می شود و در این میان میزان جنگل ها در استان البرز بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع است. میررجبی ذخیره گیاهان طبیعی جنگلی های استان را در مناطقی مانند سیاه چال، طالقان و شهرستانک اعلام کرد و گفت: با کاشت ۹۰۰ هکتار اراضی دست کاشت در سال ۹۳ اکنون یکهزار و ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در البرز وجود دارد.
وی با توضیح اینکه اکنون هجوم ریزگردها حیات انسان و گونه های گیاهی را تهدید می کنند، افزود: با توجه به اهمیت وجود منابع طبیعی در استان نباید به این موارد به عنوان تهدید نگاه کرد تا بتوان برای مقابله با آنها اقدامات اجرایی را به کار برد.مررجبی در پایان مهمترین وظیفه مردم در پاسداشت این روز را کمک به حفظ جنگل ها دانست و افزود: تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی و اجرای برنامه ها احیا و توسعه منابع طبیعی به ویژه جنگل ها در دستور سازمان جنگل داری کشور کار است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود