11 مرداد 1394
شماره خبر: 146609

رژیم سعودی و پادشاه خونریزش باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رژیم سعودی و پادشاه خونریزش باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند


حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم کردن جنایتهای رژیم سعودی علیه مردم مظلوم یمن گفت: اگر دنیا رژیم صهیونیستی و آریل شارون را به عنوان جنایتکار جنگی می شناسد باید رژیم عربستان سعودی و پادشاه خونریز آن را هم به عنوان جنایتکار جنگی شناخته و محاکمه شوند.
امام جمعه کوهسار در ادامه به سالگرد نهضت مشروطه اشاره کرد و ضمن بیان تاریخ نهضت مشروطه تصریح کرد: این مشروطه نقاط ضعف بسیاری داشت از جمله اینکه عده زیادی از سردمداران مشروطه از نیروهای فراماسونری و از وابستگان سفارت انگلیس بودند و لذا استعمارگر پیر بر مشروطه تسلط پیدا کرد و حتی مشروطه چی ها در سفارت انگلیس تحصن کردند و سر سفره استعمار نشستند و بعد ها کلمه مجلس شورای اسلامی با دخالت انگلیس به مجلس شورای ملی تغییر یافت و علما را کنار زدند و مجلسی با اکثریت ماسونی و دست نشانده های انگلیس تشکیل شد.
وی یکی دیگر از ضعفهای مشروطه را عدم آگاهی مردم از جریان مشروطه دانست و عنوان کرد کسانی که در سفارت انگلیس متحصن شده بودند حتی نمی دانستند مشروطه چیست و به چه دلیل آنجا جمع شده اند و حتی عده ای گمان می کردند مشروطه نام زن مظفرالدین شاه است. محمدی در ادامه به مخالفت شهید شیخ فضل الله نوری با مشروطه انگلیسی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شیخ شجاع و فقیه مجاهد فضل الله نوری با تمام توان در مقابل این انحرافات بزرگ مشروطه و سردمداران گمراه آن ایستاد و آخر هم در همین راه و در نهایت مظلومیت به شهادت رسید. حجت الاسلام محمدی در ادامه به دلایل مخالفت شیخ فضل الله نوری با مشروطیت اشاره کرد و گفت: همه جا شایعه کردند که شیخ فضل الله با مشروطه مخالف است و حتی به علمای نجف هم تلگراف زدند اما شیخ شهید بارها با صراحت اعلام کرد من با آن چیزی که در ابتدا شروع کردید مخالف نیستم من با این انحرافات مخالف هستم ، مشروطه باید مشروعه باشد و قوانین اسلام در آن جاری باشد نه قوانین انگلیس و استعمار اما کسی به حرف شیخ فضل الله اهمیت نداد و علمایی که با شیخ مخالفت کرده بودند بعد از شهادت شیخ به اشتباه خود پی بردند. امام جمعه کوهسار در ادامه خطبه های نماز جمعه به سالروز فاجعه بماران اتمی هیروشیما اشاره کرد و این جنایت را یکی از بزرگترین جنایات جنگی خواند و گفت: آمریکا در این جنایت توجیه بسیار نادرستی دارد و می گوید اگر من این جنایت را انجام نمی دادم و صدها هزار نفر را نمی کشتم جنگ جهانی تمام نمی شد در حالی که هم رکن اول و رکن دوم جنگ جهانی از بین رفته بودند و جنگ در حال اتمام بود و ژاپن هم اعلام آمادگی برای پایان جنگ کرده بود اما آمریکا قصد داشت موشکهای اتمی خود را امتحان کند و این کار را با مردم ژاپن انجام داد. وی در ادامه با اشاره به جنایت صبرا و شتیلا توسط رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد: در کنار آمریکا و اسرائیل رژیم عربستان سعودی قرار دارد که با کشتن بیش از صدها نفر زن و کودک در حملات هوایی خود در کشور یمن مرتکب شده و مردم مظلوم یمن را ماه هاست که بمباران می کند. خطیب جمعه کوهسار تاکید کرد: اگر دنیا رژیم صهیونیستی و آریل شارون را به عنوان جنایتکار جنگی می شناسد باید رژیم عربستان سعودی و پادشاه خونریز آن را هم به عنوان جنایتکار جنگی شناخته و محاکمه شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود