13 مرداد 1394
شماره خبر: 146747

سنگر فرهنگی انقلاب در مدارس کشور برپا شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سنگر فرهنگی انقلاب در مدارس کشور برپا شود


نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با تاکید بر اینکه باید سنگر فرهنگی انقلاب در مدارس کشور برپا شود، گفت: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور مملو از جوانان قوی و مومن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری در نشست صمیمانه با دانش‌آموزان و مربیان استان البرز که در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن نباید در زندگی تشریفاتی باشد، اظهار داشت: باید تلاوت قرآن کریم در جلسات همراه با ترجمه باشد. وی با بیان اینکه در اصل انجمن‌های اسلامی انجمن‌های قرآنی است، افزود: توجه به معانی قرآن، تطبیق با زندگی و انس با آیات قرآن کریم از جمله مواردی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. وی با اشاره به برخی آیات سوره لقمان مبنی بر اینکه این آیات درس زندگی، منشور تربیت و اخلاق است، خاطرنشان کرد: کافران ضربه‌ای را به خداوند وارد نمی‌کنند چرا که پرودگار از هر چیزی بی‌نیاز و قادر مطلق است. نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه حکمتی که به لقمان از سوی خداوند عطا شد از شکر نعمت وی نشأت می‌گیرد، عنوان کرد: رابطه بنده با خداوند باید بر اساس شکر صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه حضور با شکوه دانش‌آوزان در انجمن‌های اسلامی و اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌اموزان از جمله اهداف ضروری است، اظهار داشت: متاسفانه میزان اعتبارات در این بخش بسیار اندک است و شرایط کشور به گونه‌ای است که باید با همین اعتبار اندک برنامه‌ریزی‌های دقیق و مطلوبی صورت گیرد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه میزان اعتبارات این بخش ناچیز و در حد تبرکی است، یادآور شد: این‌گونه نیست که دولت خود را مقدر کرده باشد که نیازهای جاری شما را تامین کند. وی با تاکید بر اینکه اگر اعتبار مناسبی برای این بخش تخصیص داده شود باید برای رونق‌بخشی انجمن‌ها مورد استفاده قرار گیرد، گفت: باید به این نکته اذعان داشت که انجمن اسلامی بر مبنای امور مالی و مادی چیده نشده است. وی با اشاره به اینکه مباحث مالی نباید به هیچ‌وجه تاثیری بر روی عملکرد انجمن‌های اسلامی داشته باشد، بیان کرد: در این انجمن‌ها باید هویت افراد، ایمان و اعتقادات قلبی ارتقا و بهبود پیدا کند و به طور کل افراد باید انجمن‌های اسلامی را یک امانت الهی بدانند.
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با بیان اینکه این امانت توسط امام راحل و شهدا به دست ما رسیده است، افزود: خداوند از مومنان ضعیف بیزار است و در واقع مومن ضعیف کسی است که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند. وی با باین اینکه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور مملو از جوانان قوی و مومن است، افزود: انجمن‌های اسلامی بهترین مکان برای اجرای عمیات جهادی است و این عملیات در مدارس با درس خواندن تحقق پیدا می‌کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌ علی‌اکبری با تاکید بر اینکه فعالان انجمن‌های اسلامی در بخش اخلاق، ادب، درس و نشاط از جمله جوانان شاخص هستند، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان باید قدر عضویت در انجمن‌های اسلامی را بدانند. وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید انقلابی و حزب‌الهی کار کنید، تصریح کرد: خوشبختانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در استان البرز موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است. نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه استان البرز و کرج یک منطقه عادی نیست، افزود: همواره بهترین‌ پشتیبانی از حرکت انقلاب از این استان صورت گرفته و در نقطه مقابل به سبب تنوع قومیتی بالای این منطقه در برخی موارد خطرناک‌ترین آسیب‌ها نیز از این استان انجام شده است. وی با اشاره به فرمایش و سخنان مقام معظم رهبری که کرج را ایران کوچک نامگذاری کردند، گفت: باید سنگر فرهنگی انقلاب در مدارس برپا شود و این امر در سطح کشور نیز اجرایی شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با تاکید بر اینکه در بحث هسته‌ای و ماجرای برجام نباید ذوق‌زده شد و از طرفی دیگر نیز نباید افسرده بود، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید متانت لازم در این امر به کار گرفته شود. وی با اشاره به اینکه البته باید به این نکته نیز اذعان داشت که این حرکت از سوی هیئت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور خوب و مفید بوده و در تقویت جایگاه کشور در دید جهانی نقش بسیاری داشته است، گفت: در رابطه با مفاد و مفاهیم این توافق نامه باید مسیر قانونی طی شود. نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه پیگیری لازم برای دیدار دانش‌آموزان و اعضای انجمن‌های اسلامی انجام می‌شود، تصریح کرد: آخرین دیدار اختصاصی مقام معظم رهبری در سال 86 صورت گرفته است. وی با بیان اینکه سیاست دیدارها در سنوات اخیر تغییر کرده است، افزود: دیدار عمومی در سنوات اخیر در دستور کار قرار گرفته است.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود