نخبگان دانشآموزی توسط اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزی شناسایی شود
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
نماینده ولیفقیه در استان البرز با بیان اینکه باید نخبگان دانشآموزی توسط اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزی شناسایی شود، گفت: باید نخبهپروری در سطح مدارس کشور از جمله استان البرز اجرا شود.
آیتالله سید محمدمهدی حسینیهمدانی در جلسه دیدار با نماینده ولیفقیه در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزی کشور که عصر امروز در محل دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز بافت ندارد و کمتر ساکنان این استان بومی و محلی هستند. وی با بیان اینکه ضریب با سوادی مردم این استان در سطح کلان کشوری نسبت به سایر استانهای کشور بالا است، افزود: متاسفانه به این امر اعتباری نیست چرا که جمعیت موجود در استان ثابت نیست. نماینده ولیفقیه در البرز با تاکید بر اینکه باید برنامهریزی دقیقی در بخشهای مختلف از جمله بخش دانشآموزی استان انجام شود، خاطرنشان کرد: 42 هزار دانشآموز و 27 هزار نفر کارمند در سطح استان البرز مشغول به کار و فعالیت هستند. وی با اشاره به اینکه باید رهنمودهای رهبری را مد نظر قرار داده و طبق آنها حرکت کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حال ساخت و پیریزی تمدن بزرگ اسلامی است و ما باید در این مسیر حرکت کرد. امام جمعه کرج با اشاره اینکه زمینهسازی تربیت افرادی که باید در راستای تحقق این هدف کمک کنند از جمله امور مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: باید با عزم همگانی و توان حداکثری نیروهای توانا و سازندهای برای نظام جمهوری اسلامی تربیت کرد. آیتالله حسینیهمدانی با بیان اینکه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزی باید برنامههای کلی برای همه سطوح طراحی کند، اظهار داشت: استان البرز به لحاظ ظرفیت و تعداد نیرو از قابلیت زیادی برخوردار است و دانشآموزان این استان از توانایی برخوردار هستند. امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید از توانایی بالای دانشآموزان در بخش اختراعات بهرهگرفت و سرمایهگذاری خوبی در این بخش انجام شود، گفت: باید با فراغ بال و گشادی چهره با جوانان برخورد شود چرا که با از دست دادن هر یک از این نخبههای علمی ضایعه بزرگی بر جامعه تحمیل میشود. وی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان دانشآموزی باید توسط اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزی انجام شود، خاطرنشان کرد: باید نخبهپروری در سطح مدارس کشور از جمله استان البرز اجرا شود.
منبع:تسنیم