14 مرداد 1394
شماره خبر: 146806

خبرنگاری یک رسالت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خبرنگاری یک رسالت است


رئیس جهاد دانشگاهی استان البرزگفت: جهاد دانشگاهی آمادگی آن را دارد که درحوزه علوم انسانی پژوهشکده‌ای را در البرز دایر کند ولی متاسفانه این موضوع به دلیل کمبود اعتبارات و نداشتن مکان مناسب به تعویق افتاده است.
دکتر علی‌اکبر هاشمی‌راد به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در یک نشست مطبوعاتی ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یک شغل نیست بلکه رسالتی سنگین بردوش اهالی رسانه است. وی افزود: خبرنگاران امانتداران مسئولان و چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و با انعکاس به موقع مشکلات جامعه زمینه رفع آنها را فراهم می‌کنند. هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی دوشادوش مسئولان حرکت می‌کنند و اخبار و اتفاقات مهم جامعه را به گوش مردم می‌رسانند. وی دربخشی دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که درسال 1359 به فرمان رهبرکبیر انقلاب (ره) فعالیت خود راآغاز کرد.
مبنای کار جهاددانشگاهی پژوهش است
رئیس جهاددانشگاهی البرز افزود: جهاد دانشگاهی از همان روزهای آغاز فعالیت، مبنای کارخود را براساس پژوهش و ارتقا و توسعه فرهنگ قرار داده است. این مسئول با اشاره به پیشینه تاسیس جهاد دانشگاهی البرز یادآورشد: درخواست تاسیس جهاد دانشگاهی استان، پس ازاستانی شدن البرز توسط استاندار وقت مطرح شد. هاشمی‌راد ابراز کرد: با موافقت این درخواست درنهایت درسال 92 جهاد دانشگاهی استان البرز تاسیس و کارخود را آغاز کرد. این مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی درحال حاضر درسه گروه پژوهشی موافقت قطعی، علوم شناختی، آسیب های اجتماعی و مطالعات محیط شهری طرح‌ها و پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند. وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی آن را دارد که درحوزه علوم انسانی پژوهشکده‌ای را دایرکند ولی متاسفانه این موضوع به دلیل کمبود اعتبارات و نداشتن مکان مناسب به تعویق افتاده است. وی یادآورشد: تمام مراحل اداری جهت راه‌اندازی این پژوهشکده انجام شده وبدون شک با حل شدن مشل نقدینگی امسال شاهد راه‌اندازی این مرکز خواهیم بود.
اجرای دو طرح ملی توسط جهاد دانشگاهی
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز درادامه با بیان این‌که امسال اجرای دو طرح ملی به جهاد دانشگاهی البرز واگذار شده گفت: برگزاری پیمایش ملی خانواده و تعیین میزان شادکامی بین مردم ایران دو طرحی است که اجرای آن به جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است. وی درخصوص اقدامات انجام شده برای اجرای طرح میزان شادکامی بین مردم ایران افزود: درصدد تکمیل پروپوزال این طرح هستیم. هاشمی‌راد ابراز کرد: برای اجرای این طرح دانشگاه شهید بهشتی، خوارزمی، وزرات ورزش و جوانان و بهزیستی نیز مشارکت دارند.
دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی هزار و 200 دانشجو دارد
وی دربخشی دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی دردو بخش آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت دوره‌هایی برگزار می‌کند.
این مسئول ادامه داد: دربخش آموزش‌های بلند مدت دانشگاه علمی – کابردی جهاد هزار و 200 دانشجو در رشته‌های انیمیشن، عکاسی، نقاشی ایرانی،گرافیک، تصویرسازی و طراحی داخلی درحال تحصیل هستند. وی ابراز کرد: به تازگی رشته مدیریت بورس نیز به رشته‌های درحال تدریس این دانشگاه اضافه شده است. رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز درباره دوره‌های آموزش کوتاه مدت جهاد نیز اضافه کرد: جهاد دانشگاهی دراکثراستان‌ها وظیفه آموزش تخصصی کارکنان دولت را عهده‌دار است ولی دراستان البرز هنوز موفق به انجام این کار نشده‌ایم. وی یادآورشد:آموزش نقطه عطف جهاد دانشگاهی نیست بلکه کار فرهنگی هدف نهایی این مجموعه است. وی ادامه داد: دانشگاه علمی – کاربردی جهاد به خانواده‌های شهدا و جانبازان تخفیف مناسبی برای استفاده از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت خود ارائه می‌دهد. این مسئول افزود: علاوه براین اهالی رسانه نیز می‌توانند با تخفیف 50 درصدی از آموزش‌های مختلف این مرکز بهره‌مند شوند. وی ابرازکرد: منافع جهاد دانشگاهی با منافع نظام گره خورده بنابراین به دنبال کسب منفعت و سود مادی صرف نیست و بیشتر به دنبال خدمت رسانی به مردم است. وی با اشاره به افتتاح صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران درسال گذشته گفت: این صندوق تا کنون به 90 نفراز دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی وام اعطا کرده است. وی گفت: این صندوق می‌تواند به پایگاهی برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌های استان تبدیل شود تا آنها نیز بتوانند از وام تحصیلی برخوردار شوند.
مرکز مطالعات اقوام در البرز راه‌اندازی می‌شود
هاشمی راد با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی مرکز مطالعات اقوام گفت: اقوام مختلفی دراستان البرز زندگی می‌کنند که برای خود هویتی البرزی قائل نیستند. وی ابراز کرد: با راه‌اندازی این مرکز شرایط همسو کردن فرهنگ‌های مختلفی که دراستان زندگی می‌کنند، فراهم می‌شود. وی همچنین به فعالیت دوخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در مرکزجهاد دانشگاهی البرز خبرداد وگفت: خبرگزاری ایسنا ازسال گذشته به صورت مستقل و منطقه‌ای اخبار استان را بارگزاری می‌کند. رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در پایان گفت: خبرگزاری ایکنا نیز اخبار قرآنی استان را پوشش می‌دهد که امیدواریم با قدرت بیشتری دراین بخش عمل کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود