21 مرداد 1394
شماره خبر: 147101

ولایت پذیری مهمترین درس مکتب امام صادق (ع ) است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ولایت پذیری مهمترین درس مکتب امام صادق (ع ) است


امام جمعه نظرآباد گفت: مهمترین درس مکتب امام صادق (ع ) به ما ولایت پذیری است که باید برای رسیدن به این درجه عالی تلاش کنیم و با حرکت در خط محض ولایت در راه گسترش تعالیم دینی و قرآنی بکوشیم.
حجت الاسلام علی اکبر وثوقی در آیین سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع ) در مصلی امام خمینی (ره ) این شهرستان افزود: امام صادق (ع ) همانند دیگر ائمه (ع ) برای تطهیر افکار و اذهان مردم تلاش کردند تا ما انسان ها در مسیر سعادت و تعالی گام برداریم. وی اظهار کرد: برای همراه شدن با مکتب امام جعفر صادق ( ع ) و درس گرفتن از آموزه های آن امام بزرگوار ظرفیت وجودیمان را بالا ببریم و برای پاکیزه کردن افکار و درونمان از رهنمودهای ایشان بهره ببریم. وی بیان کرد: برای همراهی با امام جعفر صادق (ع ) باید همفکر او باشیم که از نظر آن امام عظیم الاشان ولایت پذیری بهترین همراهی است و ما در این مسیر باید بصیرت داشته باشیم که ملت شریف ایران در طول سال هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد به دشمنان اسلام و انقلاب ثابت کردند که پیرو ولایت اند.
وثوقی گفت: اگر دست در دست هم بدهیم دشمنان اسلام توان تضعیف جایگاه ولایت و کم رنگ کردن دین اسلام را پیدا نمی کنند و جوامع اسلامی از ظلم و هجمه مستکبرین نجات پیدا می کند.
وی با اشاره به شخصیت جامع و برجسته علمی امام جعفر صادق ( ع ) یادآور شد: آن امام بزرگوار 34 سال امامت کردند و در طول عمر شریفشان بیش از 4 هزار نفر در مکتبش درس آموختند. امام جمعه نظرآباد گفت: زمان امام صادق ( ع ) عصر طلایی دانش و ترویج احکام و تربیت شاگردانی بود که هر یک مشعل نورانی را به گوشه و کنار بردند و درس خودشناسی و خدا شناسی را که از رئیس مذهب شیعه آموخته بودند به مردم یاد دادند. وی از عصر امام جعفر صادق ( ع ) به عنوان عصر جنبش فکری و فرهنگی یاد کرد و افزود: در آن دوران رشد بی سابقه ای در جوامع اسلامی در بخش های مختلف صورت گرفت که جوامع اسلامی امروز نیز نیاز به ترویج این افکار فرهنگی دارد. مردم شهرستان نظرآباد با برپایی ائین سوگواری در قالب دسته های عزاداری و سینه زنی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع ) برای آن امام بزرگوار اشک ماتم ریختند و با حضور در یادمان شهدای گمنام نظرآباد بار دیگر با امام ، شهدا و ولایت تجدید بیعت کردند. شهرستان نظرآباد در دوران هشت سال دفاع مقدس 360 شهید تقدیم انقلاب کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود