24 مرداد 1394
شماره خبر: 147287

پرونده سیل سیجان در حال بررسی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پرونده سیل سیجان در حال بررسی است


در چهارمین نشست خبری دادستان مرکز استان البرز با اصحاب رسانه موضوعاتی از قبیل رسیدگی به پرونده سیل سیجان، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای مصوبات شورای عالی امینت ملی مطرح شد.
چهارمین نشست خبری دادستان استان البرز با اصحاب رسانه در محل دادگستری استان البرز برگزار شد. این جلسه با پرسش و پاسخ خبرنگاران آغاز شد. حاجی رضا شاکرمی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با که آخرین وضعیت تپه ازبکی که یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی استان البرز است گفت: پنجشنبه هفته جاری جلسه ای با حضور مسئولان استانی با محوریت رسیدگی به این اثر تاریخی برگزار می شود. این اثر تاریخی در شهرستان نظرآباد واقع شده و دارای ۹ هزار سال قدمت است این اثر در ملک شخصی واقع شده و شخص مورد نظر در حریم این اثر تاریخی درخت کاشته است و دیوار کشیده است شاکرمی در این خصوص گفت: موضوع دیوارکشی و کاشت درخت در حریم این اثر تاریخی در جلسه یاد شده بررسی می شود چرا که تصرف در حریم آثار تاریخی جرم است. دادستان مرکز استان البرز ادامه داد: شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در جلسه ای با حضور مسئولان استان وضعیت تپه ازبکی را بررسی خواهد کرد. وی افزود: دفع غیر استاندارد فاضلاب در کلانشهر کرج تبدیل به معضلی بزرگ شده است به طوری که فاضلاب آب های سطحی و زیرزمینی را آلوده می کند و باعث می شود تا محصولات کشاورزی با آب آلوده تغذیه شوند، شاکرمی در این خصوص افزود: متاسفانه مبارزه با آفات کنترل شده نیست و این موضوع تهدیدی برای بهداشت عمومی در جامعه است.
با مدیران کم کار در حادثه سیل سیجان برخورد می شود
شاکرمی در ادامه با اشاره به همت شهرداری کرج برای حل معضل فاضلاب زندان رجایی شهر گفت: در خصوص آلوده شدن محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی باید پیگیری کند و مسئول بهداشت عمومی شبکه بهداشت است اگر نیازمند یاری دستگاه قضا باشند کمک خواهیم کرد. وی در ادامه به مصوبات شورای عالی امنیت ملی در مورد رودخانه ها اشاره کرد و گفت: در مصوبات شورای عالی امنیت ملی به حوزه های آبریز استان تهران و البرز اشاره شده است و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی در ادامه در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان کرج گفت: دستگاه قضا مجری قانون است و با کسانی که در اراضی کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز دارند برخورد می شود. در این جلسه برخی از اصحاب رسانه به عدم حضور برخی از مسئولان البرزی در حادثه سیل اخیر اشاره کردند و از دادستان استان خواستند در این خصوص اظهار نظر کند که شاکرمی گفت: فرمانداری کرج گزارشی در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل زده ارائه کرده است یک تیم کارشناسی در حال بررسی است اگر مدیر یا مسئولی کم کاری کرده باشد برخورد قانونی می شود. شاکرمی در ادامه به دلایل وقوع سیل اخیر اشاره کرد و گفت: وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و همچنین عدم اجرایی عملیات آبخیزداری در روستای سیجان باعث شد که در پی بارندگی و وقوع سیل به جان و مال مردم آسیب وارد شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود