21 آبان 1391
شماره خبر: 14764

مرکز مشاوره پزشکی - ژنتیک در کرج راه اندازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مرکز مشاوره پزشکی - ژنتیک در کرج راه اندازی شد

سپیدار آنلاین: معاون پیشگیری اداره بهزیستی کرج از راه اندازی مرکز مشاوره پزشکی - ژنتیک در منطقه گرمدره این شهرستان خبر داد.
طاهره نظم ده درآیین راه اندازی این مرکز گفت: بیشترین سهم معلولیت ها مربوط به اختلالات ژنتیکی است که با مشاوره های ژنتیکی پیش از ازدواج می توان مانع از بروز درصد بالایی از آن ها شد. وی ادامه داد:به منظور جلوگیری از معلولیت های جسمی و ذهنی، مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج بسیار حائز اهمیت است. این مسوول گفت: با توجه به بالا بودن میزان ازدواج های فامیلی و وجود معلولیتهای ناشی از ژنتیک، نهادینه کردن فرهنگ مشاوره ژنتیک از برنامه های اولویت دار بهزیستی است. نظم ده گفت: این مرکز با کمک بخش خصوصی راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات مشاوره قبل از ازدواج ، پیش از بارداری و حین بارداری و مشاوره تشخیصی به مراجعه کنندگان است.


منبع: ایرنا

ميهمان
پاسخ 29/08/1392 - 20:16 سعيد
باسلام
خواستم ازتون بپرسم من و همسرم (البته هنوز ازدواج نكرديم ) از نظر نسبت فاميلي هم دختر عمو هستيم و هم دختر خاله (يني پدرامون داداش و مادرامون هم خواهر هستن ) خواستم بپرسم ازتون اين ازدواج از نظر ژنتيكي چطوره ،امكان داره يا نه مشكل داره ،نداره چطوره . ممنون ميشم راهنمايم كنيد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود