1 شهریور 1394
شماره خبر: 147708

بیش از دو میلیون مترمربع از عرصه های ملی البرز رفع تصرف شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از دو میلیون مترمربع از عرصه های ملی البرز رفع تصرف شد


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از رفع تصرف دو میلیون و 169 هزار و 557 مترمربع از عرصه های ملی این استان طی پنج ماه گذشته خبرداد.
سرهنگ اردشیر جابری افزود: امسال بیشترین رفع تصرف اراضی ملی استان البرز در مردادماه سال جاری به میزان 970 هزارو807 متر مربع بود. وی اظهار داشت: بیشتر این تصرفات در عرصه های ملی شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد انجام شده بود.
30 هکتار از مراتع در آتش سوخت
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی البرز همچنین با اشاره به وقوع حریق هایی در مراتع و عرصه های ملی این استان، گفت: در پنج ماه گذشته 13 فقره آتش سوزی در سطح عرصه های مرتعی استان اتفاق افتاد که حدود 30 هکتار از این مناطق طعمه آتش شد. وی ادامه داد: از این میزان ، درمرداد ماه سال جاری دو فقره آتش سوزی در بخش پایین طالقان شهرستان طالقان در روستاهای لوهران و کش به وقوع پیوست که در مجموع هفت هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخت. سرهنگ جابری افزود: این حریق ها با تلاش عوامل منابع طبیعی، انجمن های محلی، همیاران طبیعت و محیط زیست و مدیریت بحران شهرستان در اسرع وقت اطفاء و از خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آمد.استان البرز دارای حدود 434 هزار هکتار اراضی و عرصه های ملی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود