3 شهریور 1394
شماره خبر: 147847

تورمطبوعاتي از پروژه هاي راهسازي اداره كل راه وشهرسازي استان البرز برگزارشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تورمطبوعاتي از پروژه هاي راهسازي اداره كل راه وشهرسازي استان البرز برگزارشد


مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان البرزاعلام كرد: وجود چند معارض روند اجرايي پروژه شهيد همت در اين استان را با كندي مواجه كرده است.
مراسم تجليل از خبرنگاران حوزه راه وشهرسازي و تور مطبوعاتي پروژه هاي راهسازي اداره كل راه وشهرسازي استان البرز با حضور اصحاب رسانه و مهندس افشين پيرنون مدير ساخت و توسعه راه هاي استان البرز در هتل گچسر برگزار شد.حسين رحمت پور رئيس اداره روابط عمومي گفت‌در اين مراسم خبرنگاران از پروژه هاي نوجان -چالوس ،پروژه روكش آسفالت جاده چالوس و پروژه طرح تعريض نقطه حادثه خيزخرگوش دره بازديد نمودند . در ادامه مهندس پيرنون در جمع خبرنگاران گفت: پروژه بزرگراه شهيد همت به لحاظ عملكردي يكي از مهمترين پروژه هاي استان البرز است كه درمسير اين پروژه 130 پلاك بدون سند وجود دارد. اين مسوول گفت: راهكارهاي قانوني براي تملك اين پلاك ها وجود ندارد و همين امر سبب شده تا دولت نتواند اين پلاك ها را تملك كند. وي با اشاره به انواع تملكات در طول مسيراتوبان شهيد همت اظهار كرد:وجود پادگانهاي نظامي، راههاي ارتباطي پدافند دار، دكل هاي بي سيم و خطوط فوق توزيع برق سبب شده تا عمليات اجرايي اين پروژه نيز به كندي پيش رود. وي يكي ديگر از دلايل كندي عمليات توسعه اتوبان شهيد همت را درسال گذشته نداشتن اعتباربراي اجراي آن ذكر كرد و گفت: پارسال اين پروژه فاقد اعتبارعمراني بود، اما درسال جاري 700ميليارد ريال اعتبار براي اجراي آن اختصاص يافته است . پيرنون گفت: طول مسير پروژه شهيد همت در استان البرز18.5كيلومتر است كه اكنون 5.5 كيلومتر از اين مسيربه بهره برداري رسيده، سه كيلومتر آن آماده بهره برداري و شش كيلومترداراي 10درصد پيشرفت فيزيكي است.وي اظهار كرد: اين مسيريكي از مهمترين محورهايي است كه در صورت احداث و بهره برداري كامل از آن ترافيك ورودي به كلانشهر كرج كاهش مي يابد. وي ياد آور شد : اتوبان شهيد همت به موازات جاده كرج- چالوس براي استان البرز داراي اهميت فراوان ترافيكي است. پيرنون دربخش ديگري از سخنانش با اشاره به طرحهاي عمراني درحال احداث استان البرزاظهاركرد:عمليات اجرايي جاده نوجان به آتشگاه به عنوان محور كمكي براي جاده كرج- چالوس درحال انجام است كه اين محور ترافيك شمال و شمال غرب كرج را به صورت جداگانه تفكيك و ازمبدا جدا مي كند ودرنهايت به كيلومتر 17 درجاده كرج -چالوس مي رسد. پيرنون ياد آورشد: طول اين مسير 11 كيلومترو اعتبارصرف شده براي آن 70 ميليارد ريال است. وي با اشاره به اينكه محورنوجان- آتشگاه محدوديت هاي يكطرفه شدن جاده كرج چالوس را نخواهد داشت،گفت: پيشرفت فيزيكي اين محور 90درصد است كه تا پايان شهريور ماه به بهره برداري مي رسد. پيرنون اظهار داشت: اكنون درمحوركرج- چالوس دو اكيپ عملياتي مشغول روكش آسفالت جاده هستند كه مسيري به طول 70 كيلومتررا روكش آسفالت خواهند كرد.وي افزود: اكيپ اول ازمحدوده آدران به خوزنكلا در جاده كرج- چالوس به مسافت 20 كيلومتر فعال است كه تا كنون هفت كيلومتر ازروكش آسفالت آن را انجام داده است . وي ادامه داد: اكيپ دوم نيز ازتونل كندوان به مسافت 50 كيلومتر تعهد كاري دارد كه تا كنون 14كيلومتر اين محدوده روكش آسفالت شده است . مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان البرز اظهاركرد:آسفالتي كه دراين جاده به كار گرفته شده براي اولين بار دركشور مورد استفاده قرار گرفته است. وي افزود: اين آسفالت به صورت نيمه گرم و اليافي است كه از تكنولوژي هاي پيشرفته و نوين درآن استفاده شده است.
پيرنون ياد آور شد: از ديگر مزاياي اين آسفالت كاهش سوخت و آلاينده هاي زيست محيطي و كاهش منابع انساني و عمر بالاي آن نسبت به آسفالت هايي معمولي است. پيرونون يكي ديگر از دلايل استفاده از آسفالت اليافي در جاده كرج-چالوس را تنوع و اقليم و آب و هوايي البرز ذكر كرد و گفت: درگذشته درتمام راههاي مواصلاتي كشوراعم از شمال و جنوب از يك نوع آسفالت استفاده مي شد .وي افزود: براي ارتقاي سطح ايمني درآزاد راه تهران- كرج- قزوين روكش آسفالت به طول 24كيلومتر انجام شد. پيرنون اظهار كرد: اين عمليات درمحدوده ورودي البرز تا پل كلاك به طول 10 كيلومتروعوارضي مهرشهركرج به طول 14كيلومتر انجام شد كه بخشي از اين مسير پنج خطه شده است. مدير ساخت وتوسعه راه هاي استان البرز به وضعيت بزرگراه شهيدان آجرلو بين كرج – اشتهارد اشاره كرد و گفت : تاكنون از 30 كيلومتر مسافت اين مسير ، روكش آسفالت 15 كيلومتر آن به پايان رسيده است. وي ، همچنين بهسازي و آسفالت 30 كيلومتر از جاده قديم كرج – هشتگرد در دو باند شمالي و جنوبي اين جاده خبرداد و افزود: اكنون اين مسير تا منطقه آبيك قزوين چهار خطه شده است. پيرنون ، اراي روكش آسفالت 12 كيلومتر از جاده قديمي طالقان را از ديگر طرح هاي اداره كل راه وشهرسازي استان البرز نام برد. وي يادآور شد: از ابتداي سال جاري تاكنون يكصد هزار تن آسفالت براي راه هاي اصلي و 30 هزار تن آسفالت براي راه هاي روستايي البرز مصرف شده است. اين مسوول گفت : در اين مدت 40 ميليارد ريال براي توسعه راه هاي استان البرز هزينه شده است. در آستانه هفته دولت شماري خبرنگاران استان البرز روز يكشنبه درطرح هاي عمراني در جاده كرج – چالوس بازديد كردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود