8 شهریور 1394
شماره خبر: 148086

تجمیع زباله‌های شهرستان‌های استان البرز در مرکز حلقه‌دره

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تجمیع زباله‌های شهرستان‌های استان البرز در مرکز حلقه‌دره


مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: به جای اینکه برای هر شهر جداگانه جایگاه دفن و مدیریت زباله ایجاد کنیم و محیط زیست نیز آلوده شود زباله‌های شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج در مرکز "حلقه‌دره" مدیریت می‌شود.
حسین محمدی با اشاره به اینکه در استان البرز روزانه حدود هزار و 500 تن زباله در بخش خانگی تولید می‌شود، اظهار داشت: نحوه مدیریت زباله به صورت اصولی و مطابق با ضوابط و مقررات محیط زیست و قانون مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه خوشبختانه از سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است، افزود: به جای اینکه برای هر شهر جداگانه جایگاه دفن و مدیریت زباله ایجاد کنیم و محیط زیست نیز آلوده شود زباله‌های شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج در مرکز "حلقه‌دره" مدیریت می‌شود. مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به اینکه زباله‌های تولیدی می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری از جمله در بحث صنعت بازیافت باشد، خاطرنشان کرد: از محورهای مهم و حساس البرز به لحاظ مدیریت زباله، شهرستان طالقان است.
وی با اشاره به اینکه از 20 مردادماه زباله‌های این شهرستان در کرج جمع‌آوری و مدیریت می‌شود، تصریح کرد: ایجاد یک زباله‌سوز در شهر طالقان از جمله پیشنهادات شهرداری کرج است که این امر در حال بررسی است. محمدی با بیان اینکه محور جاده چالوس نیز به لحاظ مدیریت زباله حائز اهمیت است، یادآور شد: در کارگروه اسفندماه سال گذشته مصوب شد زباله‌های این محور در حلقه‌دره جمع‌آوری شود. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تا کنون این توافق صورت نگرفته که بخش عمده عدم انجام این امر تامین نشدن هزینه‌های مورد نظر است، گفت: باید جلسه‌ای برای ایجاد هماهنگی لازم برگزار شود.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود