15 شهریور 1394
شماره خبر: 148538

سوادآموزی 400 نفر توسط بسیجیان البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 سوادآموزی 400 نفر توسط بسیجیان البرزی


رییس بسیج سازندگی استان البرز از برگزاری دوره های سوادآموزی برای 400 نفر از افراد بی سواد یا کم سواد این استان در تابستان سالجاری خبرداد.
علی ترکاشوند افزود: این دوره های آموزشی شامل سوادآموزی، تحکیم و ارتقای سواد آموزی بوده که توسط حدود 40 نفر از جوانان بسیجی این استان در مناطق محروم، کم برخوردار و روستاهای البرز انجام شده است. وی با اشاره به اینکه برای اجرای سوادآموزی از ظرفیت عظیم سازندگی در این استان استفاده شده، اظهار داشت: در تابستان سالجاری بنا به گزارشات آموزش و پرورش استان البرز، بسیج سازندگی نسبت به دیگر دستگاه های استان در امر سوادآموزی پیشتاز بوده است.
زیباسازی 80 مدرسه توسط دانش آموزان بسیجی
رییس بسیج سازندگی استان البرز همچنین به برگزاری اردوی هجرت سه اشاره کرد و گفت: تابستان امسال در برگزاری اردوهای هجرت سه ، دو هزار دانش آموز بسیجی به زیباسازی، مرمت و نوسازی 80مدرسه این استان اقدام کردند. وی افزود: این دانش آموزان در این اردوها علاوه بر کمک در فعالیت های عمرانی مدرسه در کلاس های آموزشی این اردوها شرکت می کنند که علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت در تقویت روحیه خودباوری و حس مسوولیت پذیری آن ها کمک زیادی می شود.
اعزام 2500 بسیجی به اردوهای جهادی
ترکاشوند همچنین به برگزاری اردوهای جهادی در فصل تابستان اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت دو هزار و 500 نفر ازبسیجیان این استان در قالب اقشار مختلف بسیج به هشت استان کشور همچون البرز، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری اعزام شدند. وی اضافه کرد: بیشتر بسیجیان شرکت کننده در این اردوها عضو اقشار بسیج محلات، طلاب و دانشجویی بودند. وی گفت: این بسیجیان در قالب 39 گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام شدند که 21 گروه به مناطق محروم و کم برخوردار درون استان و مابقی راهی دیگر استان ها شدند.
رییس بسیج سازندگی استان البرز به اجرای طرح های عمرانی توسط گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: طی این مدت شش خانه بهداشت روستایی در روستاهای طالقان و ساوجبلاغ و 12 طرح محرومیت زدایی در مناطق محروم و کم برخوردار استان های مختلف انجام شده است. وی این طرح ها را شامل ساخت حمام، خانه بهداشت، خانه عالم، مسجد، حسینیه، تکیه، زمین ورزشی، پل و راهسازی دانست.
واگذاری 160 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی
ترکاشوند یکی دیگر از فعالیت های عرصه بسیج سازندگی را ارایه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی دانست و گفت: از این میزان تسهیلات، 100 میلیارد ریال به اقتصاد مقاومتی و حدود 60 میلیارد ریال به گسترش و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تعلق گرفته است. وی افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی تسهیلات ارایه شده و متقاضیان در مرحله ایجاد و راه اندازی طرح های خود هستند که امیدواریم تا یکی دو ماه آینده به بهره برداری برسد. رییس بسیج سازندگی استان البرز این طرح ها را در عرصه های پرورش قارچ، پرورش ماکیان همچون مرغ بومی، شترمرغ و بوقلمون، ماهی و زنبور عسل دانست و اظهار داشت: فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی یعنی تامین نیازهای داخلی و معیشتی مردم به دست خود مردم همان منطقه و بصورت بومی. وی یکی از مهمترین این طرح ها را راه اندازی استخرهای پرورش ماهی دانست که زمینه افزایش تولید 60 هزار قطعه ماهی در استان البرز را فراهم کرده است. ترکاشوند افزود : در شهرستان کرج ، اشتهارد و طالقان درمجموع پنج استخر پرورش ماهی به ظرفیت تولید سالانه 12 هزارقطعه ایجاد و به بهره برداری رسیده است. وی همچنین به ارایه تسهیلات 60 میلیارد ریالی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر راه اندازی این واحدها تاکید بسیاری دارند تا ضمن حمایت از کشاورز برای جلوگیری از به هدررفتن محصولات تولیدشان، دست دلالان و بازار سیاه کوتاه شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود. ترکاشوند در پایان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی، گفت: هر یک از متقاضیان راه اندازی این طرح ها با حداکثر 300 میلیون ریال تسهیلات می توانند برای متوسط سه نفر ایجاد اشتغال کنند. گفتنی است سال گذشته از محل دریافت این تسهیلات بیش از 300 فضای تولیدی و اشتغالزایی کوچک در استان البرز ایجاد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود