26 شهریور 1394
شماره خبر: 149297

هواشناسی هشدارداد:احتمال وقوع سیل و وزش باد شدید در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هواشناسی هشدارداد:احتمال وقوع سیل و وزش باد شدید در البرز


مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به وقوع سیلاب ، آبگرفتگی معابر و وزش باد شدید طی روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در استان هشدار داد.
منصور رحمانیان اظهار داشت: نقشه های بیانگر نفوذ تدریجی سامانه پرفشار در سطح زمین به سواحل شمالی همراه با گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو از بعدازظهر امروز تا روز شنبه است.
وی ادامه داد: پیامد این سامانه افزایش و ناپداری همرفتی و رشد جوششی و بارش شدید باران در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و دامنه های البرز می باشد. مدیرکل هواشناسی البرز گفت: با این شرایط طی امروز و فردا جمعه احتمال آبگرفتگی معابرعمومی در شهرها ، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش بینی می شود.رحمانیان افزود: بر این اساس ضرورت دارد مردم از تردد در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل و مناطق کوهستانی به سبب وقوع آذرخش خودداری کنند. وی تاکید کرد : با توجه به پیش بینی مه غلیظ در مناطق کوهستانی استان البرز به ویژه جاده کرج - چالوس رانندگان با احتیاط دراین مسیر عبور کنند. مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی 2 روز آینده دمای هوای مناطق شمالی کشور و استان البرز بین 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود