28 شهریور 1394
شماره خبر: 149376

نشست مشترک مدیریت شهری شهر جدید هشتگرد با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نشست مشترک مدیریت شهری شهر جدید هشتگرد با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساوجبلاغ


مهندس بزرگ زاده شهردار شهر جدید به همراه حسن اسحاقی نماینده شورای اسلامی و زودبین رئیس ارشاد اسلامی نشست مشترکی باموضوع مسائل فرهنگی شهر جدید هشتگرد برگزار کردند.
در این نشست مشترک هماهنگی های لازم جهت پیشبرد مسائل فرهنگی شهر به اشتراک گذاشته شد. حسن اسحاقی عضو شورای اسلامی شهر جدید گفت: بافت جمعیتی و به تبع آن بافت فرهنگی شهر ما به صورتی است که معضلات فرهنگی به نسبت کمتری در مقایسه با شهرهای دیگر دارد. ایشان ادامه داد: درست است که خانواده های ساکن در این شهر هر کدام از یک خطه از کشور پهناور ایران اسلامی به شهر جدید آمده اند اما خوب که نگاه کنیم می بینیم بسیاری از کلان شهر ها با داشتن همین بافت در حال حاضر هویت فرهنگی مستقلی دارند و اگر به موقع، به جا و سنجیده تصمیم گرفته و حرکت نماییم می توانیم فرهنگ یکپارچه ای مخصوص شهر جدید هشتگرد تعریف نمائیم که در این مسیر نیازمند کمک متولیان فرهنگی کشور هستیم. در ادامه مهندس بزرگ زاده اشاره کرد: هویت یک شهر متفاوت از ساختمان هایی است که در آن وجود دارند بلکه هویت و فرهنگ یک شهر را خانواده های ساکن در شهر معرفی می کنند. شهردار ادامه داد: در حال حاضر ما هنوز این فرصت را داریم که هویتی جداگانه و خاص این شهر را برایش تعریف کنیم به طوریکه هر شخصی که وارد شهرمان می شود فرهنگ عمومی شهرجدید را درک کند و شهروندان ساکن در شهر نیز این هویت مستقل را باور کرده و در برابر آسیب های احتمالی از آن محافظت کنند. ایشان افزایش مراکز فرهنگی مختلف و همچنین استقرار ادارات متولی فرهنگ در شهر را خواستار شد.
در ادامه حسین زودبین رئیس ارشاد اسلامی اینطور بیان کرد: شهر جدید پتانسیل این را دارد که به عنوان پایگاه و قطب فرهنگی حتی در کشور مطرح شود که این موضوع نیازمند همکاری تنگاتنگ مسئولین شهر جدید با ارگان های فعال فرهنگی می باشد. در این نشست در مورد راهکارهای عملی جهت پررنگ تر کردن نقش متولیان فرهنگ در شهر صحبت شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود