29 شهریور 1394
شماره خبر: 149451

حفظ حکومت اسلامی بارزترین مصداق امر به معروف است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حفظ حکومت اسلامی بارزترین مصداق امر به معروف است


نماینده ولی فقیه در البرز گفت: بارزترین مصداق امر به معروف حفظ حکومت اسلامی و بدترین منکر خودداری از توسعه و ترویج آن است.
جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کرج با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار کرج، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، فرمانده انتظامی استان البرز و تعدادی از مدیران استانی عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر شامگاه شنبه برگزار شد. آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این جلسه اظهار کرد: مهمترین معروف در زمان ما، تشکیل حکومت اسلامی و حفظ و نگهداری این حکومت است. وی با بیان این مطلب گفت: بزرگترین خیری که خداوند برای بندگانش خواسته است اسلام است و از والاترین مصادیق این خیر «قرآن» و «عترت» است و تشکیل حکومت اسلامی ، برترین دستور قرآن و عترت است که رسول خدا(ص)، امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین (ع) این دستور به بهترین شکل ممکن اجرا کردند. وی افزود: دشمن به دنبال تحریف آرمان های انقلاب است که برای این کار از شیوه های مختلفی نظیر گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان و نوجوانان استفاده می کند و آنچه که با لذت جویی و موافق با منافع امیال نفسانی انسان است را وسیله قرار می دهد تا به هدف شوم خود برسد.
دشمن برای تضعیف حکومت اسلامی برنامه ریزی کرده است
امام جمعه کرج امر به معروف و نهی از منکر را فعلی الهی و انسانی خوانده و گفت: امر به معروف و نهی از منکر هم فعلی الهی است و در علم کلام بحث می شود و هم فعل انسانی نیز هست که در در فقه به آن پرداخته می شود. وی افزود: قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر را از اوصاف رسول خدا می داند و از وظایف مهم و اساسی ایشان است که عمل به این دو فریضه، موجب عظمت و عزت امت اسلامی می شود. آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: در پذیرش دین اکراه وجود ندارد اما اگر کسی دین را پذیرفت باید بر اساس چارچوب آن و ضابطه های تعریف شده در آن عمل کند. امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فروع دین اسلام است که همه باید به آن عمل کنیم. نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: این ساده انگاری است که گمان کنیم دشمن برای تضعیف حکومت اسلامی برنامه ریزی نکرده است. وی در پایان از راهپیمایی و تجمع برای امر به معروف در کرج به خصوص در حوزه ترویج فرهنگ حجاب خبر داده و گفت: باید با امر به معروف و ارشاد مردم، به سمت گسترش فرهنگ حجاب برویم. چرا که بی حجابی، فرهنگ نیست و اگر می خواهیم کار فرهنگی کنیم باید فرهنگ حجاب را گسترش دهیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود