6 مهر 1394
شماره خبر: 149910

کانون‌های تولیدکننده ریزگرد در سطح استان البرز شناسایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کانون‌های تولیدکننده ریزگرد در سطح استان البرز شناسایی شد


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه ریزگردها یکی از مهم‌ترین مشکلات ملی ‌است که منابع خارجی و داخلی را شامل می‌شود، گفت: شناسایی کانون‌ها در سطح استان البرز انجام شد.
معصومه ابتکار در حاشیه جلسه شورای اداری استان البرز که در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 17 هدف در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان اهداف توسعه پایدار جهانی به تصویب رسیده است که هر کشور بر اساس شاخص‌ها و استانداردها باید در راستای رسیدن به این اهداف قدم بردارد. وی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: تلاش شده بسیاری از جهت‌گیری‌ها در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه دبیرخانه کمیته ملی توسعه پایدار در این سازمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از این شاخص‌ها درون دستگاه توسط این کمیته تدوین و آماده‌سازی‌هایی برای اجرای این اهداف در کشور پیش بینی شده تا همزمان با برنامه توسعه ششم بتوان در این راستا نیز اقدامات خوبی را انجام داد. وی با بیان اینکه در رابطه با بارگذاری 120 کیلومتری دولت در این مسئله تاکید دارد که بارگذاری جدید اتفاق نیفتد، گفت: در محدوده استان‌های تهران و البرز بالغ بر 30 درصد از فعالیت‌های اقتصادی کشور را شاهد هستیم که این امر سبب شده آثار و عوارض زیست محیطی گسترده‌ای را به همراه داشته باشد. معاون رئیس‌جهمور با اشاره به اینکه دارای محدویت شدید منابع آبی در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: از نقاط مختلف کشور برای تهران و این محدوده آب منتقل شده اما همچنان این محدودیت‌ها وجود دارد و مسئله آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخودار است. وی با بیان اینکه تراکم فعالیت‌های صنعتی و معدنی سبب شده در خیلی از نقاط این استان‌ها مشکلات بیش از پیش آلودگی هوا را شاهد باشیم، یادآور شد: باید تلاش کنیم بارگذاری جدید جمعیتی و صنعتی در محدوده 120 کیلومتری رخ ندهد. ابتکار با اشاره به اینکه ریزگردها یکی از مهم‌ترین مشکلات ملی کشور است که منابع خارجی و داخلی را شامل می‌شود، اظهار داشت: شناسایی کانون‌ها در سطح استان البرز انجام شده که مطلوب و مناسب است. رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: فرسایش خاک، از دست رفتن پوشش گیاهی، از بین رفتن کیفیت مرتع، عدم توجه به اراضی کشاورزی و تالاب‌هایی که حق آبه آن‌ها تامین نمی‌شود از جمله عواملی است که زمینه‌ساز بروز پدیده ریزگرد در کشور می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت کانون‌ها یک کار فرابخشی است، تصریح کرد: تمام بخش‌ها باید با همکاری همگانی خود کمک جدی در راستای بهبود بخشیدن به این مهم در سطح کشور داشته باشند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود