7 مهر 1394
شماره خبر: 149939

دوره پنجم جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 دوره پنجم جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برگزار می‌شود


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز با تلاش‌های صورت گرفته احیا شده، گفت: دوره پنجم این جشنواره بهار سال ۹۵ برگزار می‌شود.
معصومه ابتکار در نشست خبری با خبرنگاران استان البرز که در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت رسانه‌ها در سطح استان البرز هستیم، اظهار داشت: دولت یازدهم بنا بر حمایت از جریان آزاد در اطلاعات و فعالیت قانونمند رسانه‌ها برای انتشار اخبار تأکید دارد. وی با تأکید بر اینکه صبح امروز کارگروه آلودگی هوا در استان البرز تشکیل شد، افزود: تمام تلاش خود را برای حفاظت از باغ سیب مهرشهر کرج انجام دادیم و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری دیگر نگرانی‌ای از این حیث وجود ندارد و باید این نکته مطرح شود که ما با حفظ کاربری آن موافق هستیم. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه رودخانه کرج جزء رودخانه‌های حفاظت شده کشور است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیقی در راستای حفاظت، کاهش آلودگی، ساماندهی و تأمین حقآبه این رودخانه انجام شده است. ابتکار با تأکید بر اینکه چالوس مجموعه گردشگری است که حفاظت می‌شود، گفت: کارگروهی بعد از مصوبه شورای عالی امنیت تشکیل شده و اقدامات مثبتی در راستای حفاظت از این بخش انجام گرفته است . وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز با تلاش‌های صورت گرفته احیا شده، یادآور شد: دور پنجم این جشنواره بهار سال 95 برگزار می‌شود. معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم رویکرد فرهنگی حفاظت از محیط‌زیست را به صورت جدی مورد بررسی قرار داده، گفت: در حوزه جوانان و ورزش اقدامات خوبی انجام شده به طوری که از لحاظ گونه‌های خاص وحشی کشور در عرصه مسابقات جهانی و بین‌المللی استفاده شده است. ابتکار تصریح کرد: تفاهم‌نامه خوبی با آموزش و پرورش در راستای ترویج آموزش مسائل محیط‌زیست در سطح مدارس منعقد شده و تاکنون اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است، همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که 60 عنوان درسی در رابطه با مسائل زیست‌محیطی در کتاب‌های دانش‌آموزان وجود دارد. وی با بیان اینکه پایش آب و خاک از جمله وظایف این سازمان به شمار می‌آید، عنوان کرد: در رابطه با دریاچه ارومیه ستاد احیا تشکیل شده و اعتبارات خوبی برای این امر در نظر گرفته شده است. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه ظرفیت تولید واکسن طاعون نشخوارکننده کوچک توسط مؤسسه رازی قابل اجراست گفت: باید منابع مالی مورد نیاز در این بخش تهیه شود. ابتکار با اشاره به اینکه واکسن تولیدی در این بخش تنها 20 درصد از دام‌های کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، افزود: ظرفیت تولید واکسن در حد خودکفایی در کشور وجود دارد و این مهم تا سال آینده برای کلیه دام‌ها عملیاتی می‌شود اما در حال حاضر واکسیناسیون در مناطق اولویت‌دار انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه دولت برای گازرسانی به روستاها اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: امید است با استفاده از انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر روند بهره‌برداری از جنگلها کاهش پیدا کند. معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کارنامه محیط‌زیست دستگاه‌های اجرایی نهایی می‌شود، بیان کرد: کمربند سبز از اقدامات مهمی است که مورد حمایت دولت واقع شده است.
ابتکار با بیان اینکه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد پاسخگوی تعداد واحدهای کنونی این منطقه نیست، گفت: اجلاس جهانی در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای برگزار می‌شود که کشور جمهوری اسلامی نیز در این اجلاس حضور پیدا می‌کند.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود