7 مهر 1394
شماره خبر: 149998

دستگاه ترشوندگی ایستا در پژوهشگاه مواد و انرژی کشور فعال شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 دستگاه ترشوندگی ایستا در پژوهشگاه مواد و انرژی کشور فعال شد


رئیس پژوهشکده سرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی کشور مستقر در البرزازفعال سازی دستگاه آنالیز تست ترشوندگی ایستا در آزمایشگاه سیالات این پژوهشگاه خبر داد.
دکتر علیرضا آقایی افزود: دستگاه ترشوندگی ایستا توسط یک تیم تحقیقاتی در گروه الکتروسرامیک پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان یک دستاورد تحقیقاتی در این پژوهشگاه طراحی و ساخته شده است.
وی ادامه داد: این دستگاه در زمان حاضر امکان اندازه گیری زاویه تماس ترشوندگی مایعات متفاوت با سطوح را در حالت ایستا دارد و برخلاف دستگاه های تجاری موجود در این آنالیز، از هر نوع سیال مورد نظر کاربر می توان استفاده کرد. آقایی خاطر نشان کرد: موارد استفاده نتایج این آنالیز در تمام شاخه های مهندسی سطح، مواد، بیومواد و نانو مواد می باشد و قابلیت بررسی تاثیر زبری سطوح، نانو ذرات موجود در سطح، عملیات شیمیایی و فیزیکی اعمالی بر سطوح مواد(بیو و غیربیو) را از طریق تحلیل چگونگی ترشوندگی سطوح با سیال مورد نظر را دارد. رئیس پژوهشکده سرامیک همچنین از آغاز به کار آزمایشگاه الکتروشیمی با دو دستگاه فعال پتانسیواستات و دستگاه تست پیل سوختی در این پژوهشگاه خبر داد. وی افزود: کاربرد دستگاه پتانسیواستات، بررسی الکتروشیمی نمونه هایی است که از فعالیت الکتروشیمیایی در ادوات الکتریکی از جمله خازن، باتری، پیل سوختی و ... کاربرد داشته باشد. آقایی گفت: دستگاه تست پیل سوختی نیز جهت منوسل طراحی شده که می تواند منوسل های سوختهای متانولی و هیدروژنی را تست کند. وی تصریح کرد: در زمان حاضر با امکانات در دسترس، تنها یک سایز از منوسل، قابلیت تست دارد، همچنین تا توان خروجی 125 وات را پشتیبانی و تست می کند. متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه پذیرش آنالیز پژوهشگاه، ضمن کسب اطلاعات کامل خدمات قابل ارایه نسبت به ثبت درخواست و انجام آزمون اقدام کنند. پژوهشگاه مواد وانرژی در مشکین دشت شهرستان فر دیس مستقر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود