13 مهر 1394
شماره خبر: 150375

تشریح برنامه های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تشریح برنامه های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر البرز


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز اهداف و برنامه های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان را تشریح کرد.
هادی بشیری اظهار کرد: با توجه به چشم انداز صندوق که ارائه خدمات بیمه های اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان، توأم با کرامت و منزلت برای کشاورزان، روستائیان و عشایر است دفتر استان فعالیتش را آغاز کرد. بشیری ضمن تقدیر از تلاش و همت کارگزاران از آنان خواست تا با تعامل بیشتر با دفتر استان و کارشناسان با تجربه دفتر در شناسایی و تحت پوشش قرار دادن کشاورزان، روستائیان و عشایر و ارائه خدمات به مشمولین اهتمام کنند. وی استقرار دفتر در شهر کرج را مهمترین اولویت صندوق دانست و در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقاء سطح دانش بیمه ای کارگزاران خبر داد و افزود: کارگزاران به عنوان بازوی اجرایی صندوق باید از همه قوانین و مقررات صندوق و اصول بیمه ای آگاه باشند تا بتوانند در پیشبرد اهداف صندوق و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به جامعه هدف تلاش کنند .
بشیری تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه های اجتماعی و انجام طرح ده گردشی را از دیگر برنامه های دفتر برشمرد و از نهادهای استانی که با کشاورزان، روستائیان و عشایر ارتباط دارند خواست تا با دفتر صندوق همکاری کنند. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اعلام کرد: همه کشاورزان، روستائیان و عشایر البرز بالای ۱۸ سال سن می توانند با مراجعه به کارگزاری ها و پرداخت ۵ درصد حق بیمه عضو صندوق شوند تا در آینده از مزایای بیمه های اجتماعی شامل مستمری پیری، مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، هزینه کفن و دفن و نقل و انتقال سوابق بیمه ای برخوردار شوند. وی در پایان گفت: در حال حاضر ۳۶ کارگزاری در استان البرز فعالیت دارند که تاکنون حدود ۹ هزار و ۳۰۰ خانوار را تحت پوشش قرارداده اند و ۱۸۰ خانوار به علت فوت و یا کارافتادگی سرپرست خانوار از مستمری بگیران صندوق هستند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود