14 مهر 1394
شماره خبر: 150439

افزایش ۳۰ درصدی فروش واکسن‌های طیور در شش ماهه اول

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش ۳۰ درصدی فروش واکسن‌های طیور در شش ماهه اول


رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از افزایش ۳۰ درصدی فروش واکسن‌های طیور در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
حمید کهرام در مراسم افتتاح مجموعه پرندگان تحت آزمایش و کالبدگشاییِ پرندگان در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: کیفیت واکسن‌های تولیدی موسسه رازی بسیار بالا است و واکسن‌های طیور نیز در این موسسه تولید می‌شود. وی ادامه داد: بخش بازرگانی این موسسه تقویت شده و به دنبال این امر، فروش واکسن‌های طیور تولیدشده توسط این موسسه در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار کرد: فروش این واکسن‌ها در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی نیز بیش از پنجاه درصد افزایش داشته است. کهرام یادآور شد: راه‌اندازی مجموعه پرندگان تحت آزمایش و کالبدگشاییِ پرندگان از نیازهای موسسه رازی بوده و این بخش به کمک دست‌اندرکاران ذیربط راه‌اندازی شد که این امر شایان تقدیر است.
تجهیزات مورد نیاز این مجموعه تامین می‌شود
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در ادامه سخنان خود گفت: تامین همه تجهیزات مورد نیاز برای مجموعه پرندگان تحت آزمایش و کالبدگشاییِ پرندگان دنبال می‌شود و امکانات اولیه فراهم شده است. وی افزود: ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های این موسسه در زمینه تولید واکسن، راه‌اندازی مجموعه پرندگان تحت آزمایش و کالبدگشاییِ پرندگان را افزایش داده بود که این امر در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار داده شد. کهرام گفت: پیش‌بینی می‌شود وجود این مجموعه تاثیرات قابل توجهی در افزایش رصد و کنترل بیماری‌های طیور داشته باشد و فعالیت‌های خوبی در این مجموعه انجام شود.
رازی به تنهایی توان رقابت با شرکت‌های واردکننده واکسن‌های طیور را دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز بر توان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در زمینه رقابت با شرکت‌های واردکننده واکسن‌های طیور تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌های زیادی این واکسن‌ها را وارد می‌کنند و این موسسه به تنهایی توان رقابت با آنها در زمینه واکسن‌های یادشده را دارد. کهرام یادآور شد: لازم است شرایط مورد نیاز برای گسترش تولید واکسن‌هایی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد، فراهم شود و موسسه رازی از مهمترین موسسات تولید واکسن و سرم است. رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: متخصصان و کارشناسان این موسسه از بهترین‌های کشور هستند و این موسسه در زمینه کیفیت تولید واکسن‌های مختلف در بسیاری از موارد، نه تنها چیزی از کشورهای دیگر کم ندارد، بلکه در برخی موارد بهتر از کشورهای دیگر هستیم.
راه‌اندازی پژوهشکده طیور موجب گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در رازی می‌شود
مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور موسسه واکسن و سرم‎‌سازی رازی نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی پژوهشکده طیور موجب گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی این موسسه در زمینه بیماری‌های طیور می‌شود و این امر بسیار حایز اهمیت است. حسین گودرزی ادامه داد: در خصوص راه‌اندازی مجموعه پرندگان تحت آزمایش و کالبدگشاییِ پرندگان با مشکل مکانی مواجه بودیم که با همکاری دست‌اندرکاران ذیربط این مشکل حل شد و مجموعه را راه‌اندازی کردیم. وی افزود: وجود این مجموعه، پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی در حوزه طیور را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد ضمن اینکه پذیرای نمونه‌های آزمایشی در موارد مربوطه هستیم. موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در حصارک کرج مستقر است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود