22 مهر 1394
شماره خبر: 150967

مصرف سالانه حدود 4.5 میلیارد مترمکعب گاز در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مصرف سالانه حدود 4.5 میلیارد مترمکعب گاز در استان البرز


مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از مصرف روزانه 11 میلیون مترمکعب گاز در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته میزان مصرف گاز در این استان به حدود 4.5 میلیارد مترمکعب رسید.
حسین تقی نژاد در نشست با مدیر کل و مسئولین صداو سیمای مرکز البرز ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد این شرکت، بر همکاری صدا و سیما در زمینه نهادینه سازی فرهنگ استفاده ایمن و بهینه گاز، تأکید کرد. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در این نشست وظیفه این شرکت را خدمت رسانی مطلوب و شایسته به شهروندان دانست و افزود: با رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز از سوی شهروندان، ضمن جلوگیری از حوادث ناگوار، زمینه برای تامین ایمن و پایدار گاز طبیعی در استان فراهم می شود. تقی نژاد با اشاره به اینکه هر ساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گاز سوز توسط هموطنان عزیز و عدم رعایت نکات ایمنی شاهد حوادث جبران ناپذیری هستیم، اظهار داشت: در این زمینه برنامه های خاص به همراه نصب بنرهای آموزشی و توزیع کتابچه های ایمنی در سطح مدارس و استان انجام می شود. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از آمادگی این شرکت در همکاری و تعامل هر چه بیشتر با صداوسیما در ساخت برنامه های فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی خبر داد و گفت : رسانه نقش بسیار تأثیر گذار و ماندگاری را در ذهن شهروندان دارد. مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در ادامه در خصوص گازرسانی به صنایع استان گفت : با گازرسانی به صنایع و جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوختهای آلاینده فسیلی به ارتقاء سطح رفاه و توسعه اقتصادی و محیط زیست کمک شایانی خواهد شد. وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد 2477 مصرف کننده صنعتی جز و 517مصرف کننده عمده و صنایع بزرگ در این استان به شبکه سراسری گاز متصل شده اند. علی رامک مدیر کل صدا و سیمای مرکز البرز نیز در این نشست از اهتمام جدی شرکت گاز استان البرز در بحث توجه به نیروی انسانی و برنامه های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: با نزدیک شدن به ایام سرد سال با فرهنگ سازی و ساخت برنامه های آموزشی میتوان از آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت گاز مونوکسید کربن جلوگیری کرد.
رامک همچنین به مصارف غیر مجاز از گاز اشاره و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و فرهنگ سازی در این خصوص و حاکم نمودن ارزشهای دینی و اخلاقی و انسانی میتوان آمار چنین تخلفاتی را کاهش داده و ضمن آموزش شهروندان از خطرات استفاده غیر مجاز نیز جلوگیری بعمل آورد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود