3 آبان 1394
شماره خبر: 151513

البرز در عاشورای حسینی به سوگ نشست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز در عاشورای حسینی به سوگ نشست


پس از 9 روز اشک ماتم در مصیبت اهل بیت (ع) عزاداران البرزی که شب گذشته را در مساجد و تکایا با مداحی و سینه زنی به صبح رسانده بودند ، با طلیعه آفتاب روز عاشورا به خیابانها آمدند.
امروزندای یا حسین البرزی ها در آسمان طنین انداز شده و سیل اشک عاشقان ثارالله در کوی و برزن این استان جاری است. امروز دسته های سینه زن ، زنجیر زن و مداحان عصمت و طهارت (ع) مظلومیت سلاله پاک شیر خدا علی مرتضی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را بار دیگر برای ثبت در تاریخ فریاد زدند. امروز گوشه گوشه البرز فریاد یا حسین (ع) است، خون دیدگان می بارد در سوگ حسین، دلدادگان خاندان عصمت و طهارت با عزاداری و سوگواری غرق در غم و اندوه فراوان هستند. امروز دل عاشقان خاندان رسالت در البرز و دیگر نقاط جهان محزون و غمبار است و عاشورا زخم دل ها را تازه کرده است.
کودکان، زنان ، مردان و جوانان همه سیاهپوش به خیابان ها آمده اند و در سوگ شهادت فرزند زهرای مرضیه (س) اشک ماتم از دیدگانشان جاری است. در این سال ها که یزدیان زمان و تکفیری ها با حمایت استکبار و صهیونیست ها در عراق، سوریه ، یمن ، بحرین ، پاکستان و افغانستان پا به میدان مبارزه با پیروان خاندان عصمت و طهارت (ع) گذاشته اند،شیعیان و دیگر مسلمانان فریاد یا مهدی(عج) سرمی دهند تا با ظهور آن حضرت پرچم صلح عدالت در جهان به اهتزاز درآید. امروز مردم البرز با پخش شربت، شیر و چای در بین دسته های عزاداری از سوگواران پذیرایی کردند.برخی از تکایا و حسینه ها نیز خیمه های نمادین اهل بیت (ع) برپا کرده اند و زنان نیز همنوا با زینب کبری (س) ندای یا حسین را سرمی دهند. دربین دسته های عزاداری مرکز استان البرز (کرج) کاروانی از اسرای کربلا به چشم می خورد که سختی های اهل بیت (ع) را پس از شهادت سالار شهیدان به نمایش گذاشته است. گهواره حضرت علی اصغر(ع) نمادی است که در تمام دسته های عزاداری دیده می شود، کودکانی که این گهواره را حمل می کنند با سربندهای یا حسین شهید عرض ارادت خود را به سالار شهیدان نشان داده اند. اما دراین بین روستاهای برغان و شهرستان طالقان نیز علاوه بر برگزاری آیین های عزاداری در مساجد، با برپایی مراسم تعزیه خوانی به بیان واقعه کربلا پرداختند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود