6 آبان 1394
شماره خبر: 151718

رفتار نامزدهای احتمالی انتخابات با دقت رصد می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رفتار نامزدهای احتمالی انتخابات با دقت رصد می‌شود


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان البرز گفت: رفتار نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در این استان با دقت رصد می‌شود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اقدامات لازم از سوی ناظران شورای نگهبان در استان البرز برای نظارت بر عملکرد کاندیداهای احتمالی انجام شده است. وی افزود: عملکرد تمام کاندیداهای احتمالی با دقت رصد می‌شود و انتظار داریم افرادی که قرار است در مجلس قوانین اصلی کشور را تدوین و تصویب کنند، پیش از حضور در خانه ملت توجه ویژه به اجرای قانون داشته باشند. رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان البرز در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه برخی از کاندیداها اقدام به تبلیغات زودهنگام کرده‌اند، گفت: مردم مطمئن باشند که تمام این اقدامات از دید ناظران انتخابات مخفی نمی‌ماند و ما با دقت عملکرد آنها را رصد می‌کنیم. روحی‌یزدی تأکید کرد: به طور قطع افرادی که حتی پیش از نامزدی در انتخابات، به قانون پایبند نبوده و رفتارهای خارج از قانون از جمله تبلیغات زودهنگام داشته باشند، مورد تأیید نهادهای نظارتی قرار نخواهند گرفت. وی اظهار داشت: هدف شورای نگهبان همچون ادوار گذشته اجرای قانون بوده و ملاک عمل ناظران این شورا فقط قانون بوده و هیچ رفتار غیرقانونی از دید ناظران پنهان نمی‌ماند. رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان البرز با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ملت ایران به دنبال این هستند که حضور مردم در این دوره کمتر شده تا بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
روحی‌یزدی بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه ما این است که از یک سو شرایط انتخابات سالم، قانونمند و حداکثری را فراهم کرده و از سوی دیگر مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنیم. وی افزود: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در این دوره بسیار پررنگ‌تر از ادوار گذشته است و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا مردم از اهمیت انتخابات آتی آگاه شوند. رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان البرز تصریح کرد: از سوی دیگر رسانه‌ها نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات کاندیداهای احتمالی دارند و روشنگری آنها مانع تخلفات انتخاباتی می‌شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود