10 آبان 1394
شماره خبر: 151930

کولاک برف در ارتفاعات البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کولاک برف در ارتفاعات البرز


هواشناسی استان البرز برای ارتفاعات استان، بارش برف و در برخی مناطق در روز يكشنبه (امروز) كولاك برف را پيش‌بينی کرد.
منصور رحمانیان با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: دمای هوا در استان البرز امروز و فردا، دوشنبه یازدهم آبان کاهش محسوسی خواهد داشت. وی در ادامه با اعلام شرایط جوی شهرستان کرج، گفت: هوای کرج امروز یکشنبه دهم آبان نیمه‌ابری تا ابری در پاره ای از نقاط مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل هواشناسی استان البرز در ادامه برای کرج بارش باران و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.
مه غلیظ و شرایط لغزنده در محورهای کوهستانی البرز
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جاده‌­های كوهستانی استان البرز مه غليظ و شرايط لغزنده به سبب بارش برف پیش‌بینی می‌شود. رحمانیان توصیه کرد: با توجه به انتظار رخداد شرايط مخرب جوی تمهيدات لازم براي حفظ ايمنی به كار گرفته شود. وی کمینه و بیشینه دمای هوای شهرستان کرج را به ترتیب ۴ و ۱۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: دمای هوا نسبت به‌روز گذشته ۲ درجه کاهش داشته است.
اطلاعیه هواشناسی استان البرز
مدیرکل هواشناسی استان البرز وضعیت جوی محور چالوس را اعلام کرد و گفت: شرایط جوی این محور از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح امروز، یکشنبه، نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و با وزش باد بود ماکزیمم سرعت باد در این محور ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش‌شده.است وی شرایط جوی محور چالوس از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر امروز، یکشنبه را نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش برف و باران و وزش باد اعلام کرد و گفت: ماکزیمم سرعت باد در این محور ۴۳ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود. اداره کل هواشناسی استان البرز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است؛ از روز گذشته به‌طور موقت از شدت ناپايداري­های جوی كاسته می‌شود ولی مجدد از بعدازظهر روز گذشته با تقويت سامانه پرفشار سطح زمين در نوار شمالی كشور و عبور تدريجی ناوه موج تراز ميانی جو تا روز دوشنبه در استان البرز بارش متناوب باران، بعضی ساعات مه‌آلود، وزش بادهای لحظه‌ای شديد در ارتفاعات استان بارش برف و در برخی مناطق آن در روز يكشنبه (امروز) كولاك برف پيش‌بينی می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود