14 آبان 1394
شماره خبر: 152248

پیش‌نویس سند پروژه ملی کاهش طلاق کشور توسط بهزیستی البرز آماده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پیش‌نویس سند پروژه ملی کاهش طلاق کشور توسط بهزیستی البرز آماده شد


مدیرکل سابق بهزیستی استان البرز گفت: طراحی سند پروژه ملی کاهش طلاق کشور توسط قوه قضائیه به استان البرز سپرده شد و در حال حاضر پیش‌نویس سند آماده و تقدیم قوه قضائیه شده است.
افروز بهرامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان البرز که در سالن میلاد شهرداری کرج با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار داشت: 160 فعالیت برای بهزیستی در نظر گرفته شده که در عرصه‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. وی با یان اینکه هرکاری برای افراد معلول و ضعیف نگاه داشته شده اجتماعی انجام دهیم باز هم کم است، افزود: متاسفانه عدالت اجتماعی آنطور که باید در جامعه اعمال نشده است. مدیرکل سابق بهزیستی استان البرز با بیان اینکه بهزیستی البرز در سال 93 در زمینه تحویل مسکن به مددجویان از رتبه 29 به رتبه اول کشور دست یافت، تصریح کرد: 2 هزار واحد مسکونی با کمک خیرین و 420 مسکن روستایی به مددجویان بهزیستی تحویل داده شد. وی با بیان اینکه 22 واحد از بودجه تملک دارایی برای مددجویان توسط بهزیستی ساخته شد، گفت: در حوزه اشتغالزایی تلاش کردیم اماکن بلااستفاده بهزیستی را به کارگاه‌های خیاطی و چرم‌دوزی تبدیل کرده و 400 شغل پایدار ایجاد کنیم و با شهرداری قراردادی منعقد کردیم تا منسوجات و البسه پرسنل را از بهزیستی خریداری کند. بهرامی با اشاره به افزایش میزان جلب و جذب کمک‌های مردمی در 2 سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این مدت نسبت به 2 سال مشابه قبل، جذب کمک‌های مردمی افزایش یافته است و از شیوه‌های سنتی به سمت طراحی ابزار نوین برای تامین منابع مالی پیش رفتیم. وی با تاکید بر اینکه موفق شدیم 18 هزار نفر را متقاعد کنیم که یارانه دریافتی از دولت را به مددجویان بهزیستی اهدا کنند، افزود: قلک‌هایی برای کمک در مدارس توزیع شد و همچنین تفاهم‌نامه‌های مختلف با صنایع، اصناف و دستگاه‌ها برای همکاری منعقد شده است.
مدیرکل پیشین بهزیستی استان البرز بیان کرد: همه اقدامات درمانی و تشخیصی به صورت رایگان یا 80 درصد تخفیف برای مددجویان انجام شد. وی اظهار داشت: در حوزه‌های اجتماعی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تدوین و تصویب شد وبر اساس آن برای آسیب‌های شایع استان از جمله طلاق، اعتیاد و خشونت‌های خانگی، بسته پیشنهادی به صورت جداگانه متناسب با شرایط بومی و خاص استان طراحی شد. بهرامی با اشاره به اینکه در حوزه طلاق نخستین مرکز مداخله در خانواده و کاهش طلاق در استان البرز راه اندازی شد، گفت: برای نخستین بار در کشور در کنار این مجموعه، مرکز پژوهش و آسیب‌شناسی طلاق و بهسازی خانواده راه‌اندازی و مدل پیشنهادی برای کاهش طلاق استان راه‌اندازی شد. وی خاطرنشان کرد: این اقدامات سبب شد طراحی سند پروژه ملی کاهش طلاق کشور توسط قوه قضائیه به استان البرز سپرده شود و درحال حاضر پیش‌نویس سند آماده و تقدیم قوه قضائیه شده است. مدیرکل پیشین بهزیستی استان البرز با بیان اینکه 2 مرکز اورژانس اجتماعی در استان ایجاد شد، یادآور شد:‌ در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بهزیستی البرز موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد و 25 درصد مددجویان توانمند شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند.
وی با تاکید بر اینکه همه خدمات به بخش غیردولتی واگذار کردیم، بیان کرد: 600 کمپ ترک اعتیاد در استان البرز وجود داشت که بسیاری از آن‌ها فاقد مجوز بودند که در این راستا این تعداد به 120 کمپ شناسنامه‌دار و مجوزدار کاهش یافت. بهرامی خاطرنشان کرد: بر اساس 85 شاخص، کمپ‌های استان البرز را درجه‌بندی کردیم که کار شاخصی در کشور محسوب می‌شد. وی به طرح کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: بر این اساس 650 کودک بازمانده از تحصیل واجب التعلیم 6 تا 12 سال با توجه به فقر بانک اطلاعاتی در کشور شناسایی و در راستای توسعه عدالت اجتماعی از مهرماه سال جاری به مدارس روانه کردیم.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود