28 آبان 1391
شماره خبر: 15251

حجم بالای پرونده های وارده به دادگستری البرز قاضی‌ها را خسته می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حجم بالای پرونده های وارده به دادگستری البرز قاضی‌ها را خسته می‌کند

سپیدار آنلاین: رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: حجم بالای پرونده های وارده به دادگستری استان البرز قاضی ها را خسته می کند.
محمد صادق مهدوی راد در نشست حجت الاسلام حاج شیخ محمد مهدی احمدی میانجی رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور و هیئت همراه با اعضای شورای حل اختلاف استان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که پرونده های وارده دادگاه های ما زیاد است و قاضی را خسته می کند و قاضی خسته رغبت به حضور نمی کند تا اقدام به صدور رای کند. وی با بیان اینکه کمبود مکان یکی دیگر از مشکلات ما است، اضافه کرد: مالکان برخی از ساختمان های استیجاری شورای حل اختلاف برای تخلیه مراجعه کرده اند. مهدوی راد افزود: با توجه به کمبود وسایل نقلیه در دادگستری استدعا داریم در این زمینه به ما کمک شود و احساس می کنم حضور حجت الاسلام حاج شیخ محمد مهدی احمدی میانجی رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در استان مقداری از مشکلات ما را مرتفع کند.
استان البرز با کمبود قاضی، افزایش پرونده وارده و کمبود امکانات مواجه است
وی در خصوص مشکلات و کمبودهای دادگستری استان، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما کمبود قاضی است که با مشکل مواجه شده ایم.
در اشتهارد و طالقان دادگستری وجود ندارد
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: در دو شهرستان اشتهارد و طالقان دادگستری وجود ندارد و به صورت بخش است. وی با بیان اینکه البرز بدون اینکه زیر ساخت های آن فراهم و بیشتر شود یک باره استان شد، اضافه کرد: در قانون استان شدن البرز کلیه امکاناتی که مربوط به استان البرز می شد مقرر شده بود از تهران اختصاص پیدا کند.
البرز بدون فراهم شدن زیر ساخت ها استان شد
مهدوی راد با اشاره به اینکه ما فقط شهرهای خالی را از تهران تحویل گرفتم، تصریح کرد: نظرآباد، هشتگرد، طالقان با همان کیفیت به ما تحویل داده شد. رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: یک سال قبل از استان شدن البرز، تهران از اختصاص امکانات به استان البرز خودداری کرد. وی افزود: در زمان آیت الله شاهرودی یکسری بودجه برای شهرستان ها در نظر گرفته شد تا شورای حل اختلاف ساخته شود و شورای حل اختلاف در کشور تثبیت شود ولی یک ساختمان ملکی در استان البرز و شهرهای تابعه مشاهده نکردیم که ساخته شود و تمام ساختمان های متعلق به شورای حل اختلاف، استیجاری است. رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: قصد داریم در زمین هایی که تدارک دیده بودیم ساختمانی برای شورای حل اختلاف بسازیم و نامه آن را خدمت علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ارائه کردیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود