25 آبان 1394
شماره خبر: 152909

دانشگاه‌های البرز کارآفرین هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دانشگاه‌های البرز کارآفرین هستند


رئیس دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه امید است مدارس استان البرز و البته سطح کشور از سنین پایه و در بخش‌های مختلف دانش‌آموزان را پژوهش‌محور تربیت کنند و نسبت به این امر مهم توجه داشته باشند، یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه‌های موجود در البرز دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین هستند.
علی سلاجقه روز شنبه در نشست با خبرنگاران که با حضور جانشین رییس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز برگزار شد، افزود: این مرکز آموزش عالی با 115 سال فعالیت یکی از مراکز مهم کشور در زمینه علمی و تحقیقات کشاورزی و آب و خاک است. وی ادامه داد: در بخش مدیریت آب، خشکسالی ، ریزگردها و امنیت غذایی دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده ایم و می توانیم این دستاوردها را برای اجرا در اختیار مجریان قرار دهیم. وی با اعلام چاره جویی بسیاری از مشکلات کشور را بایدبه دانشگاهیان سپرد، گفت: نمایشگاه های هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای دستیابی به این مهم است که زمینه را برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی فراهم می کند. سلاجقه گفت: استان البرز در بخش پژوهش عملکرد درخشانی دارد و باید از ظرفیت های علمی آن نهایت استفاده را برد. وی خاطرنشان کرد: حضور مراکز آموزش عالی در استان البرز سبب شده تا این استان نوپا به قطب علمی و فناوری کشور تبدیل شود. رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در ادامه اطلاع رسانی را مولفه ای مهم برای بیان ظرفیت های پژوهشی استان البرز برشمرد و افزود: با اطلاع رسانی از دستاوردهای پژوهشی این استان می توان گره گشای بسیاری از مشکلات بود.
دانش‌آموزان پژوهش محور در مدارس استان البرز تربیت شوند
رئیس دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه تمامی سطوح و بخش‌های مختلف باید پژوهش را به عنوان زیرساخت خود بپذیرند، گفت: مدارس استان البرز از سنین پایه و در بخش‌های مختلف دانش‌آموزان را پژوهش محور تربیت کنند. وی با بیان اینکه در هفته پژوهش و فناوری ظرفیت و زیرساخت‌های موجود پژوهشی استان البرز به‌نمایش گذاشته می‌شود، افزود: حضور مراکز عالی تحقیقاتی و پژوهشی چهره خاصی به استان البرز بخشیده است. دبیر ستاد هفته پژوهش استان البرز با اشاره به اینکه اغلب پژوهش‌های صورت گرفته در استان البرز در تراز ملی و فراملی قرار دارند، خاطرنشان کرد: البرز یک استان فراملی و فرااستانی است که ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی بی‌نظیری را در خود جای داده است. وی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته شاهد برگزاری و برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در البرز هستیم، تصریح کرد: تمامی سطوح و بخش‌های مختلف باید پژوهش را به عنوان زیرساخت خود بپذیرند. سلاجقه گفت: باید فضای استان البرز پژوهشی شود چرا که این استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود می‌تواند به عنوان قطب علمی وفناوری کشور مطرح شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود