26 آبان 1394
شماره خبر: 152988

اعزام بیش از 7 هزار البرزی به عتبات عالیات از ابتدای سال جاری

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اعزام بیش از 7 هزار البرزی به عتبات عالیات از ابتدای سال جاری


مسئول عتبات، عمره و حج تمتع حج و زیارت البرز گفت: از ابتدای سال جاری 7 هزار 276 البرزی به سفرهای زیارتی عتبات عالیات اعزام شده اند.
مهدی حسین پور با اشاره به اینکه سفرهای عتبات تا قبل از ایام اربعین تا تاریخ 28 آبان ماه ادامه دارد، افزود: این افراد در قالب 201 کاروان به صورت هوائی و زمینی عازم عتبات عالیات در عراق شده اند.
از آنجا که سفرهای کاروانی عتبات عالیات از 28 آبان ماه تا 14 آذرماه در سراسر کشور قطع می شود، وی آغاز این سفر زیارتی را از 15 آذرماه دانست و اظهار داشت: اعزام کاروان های عتبات عالیات تا پایان دی ماه ادامه می یابد. وی اضافه کرد: اعزام به عتبات عالیات با نام نویسی از متقاضیان از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز و تا پایان ایام عید نوروز 95 ادامه خواهد یافت.
اعزام بیش از 9 هزار نفر به عمره مفرده
حسین پور در ادامه به اعزام زائران عمره مفرده در دوره 94-93 اشاره کرد و گفت: در دور اول که از 19 آذرماه سال گذشته آغاز و تا 29 اسفند ماه ادامه یافت، هشت هزار و 591 زائر در قالب 65 کاروان به عمره مفرده اعزام شدند.وی افزود: همچنین در دور دوم این اعزام ها که از اول فروردین ماه سال جاری آغاز و تا 21 فروردین ماه ادامه یافت، 852 زائر در قالب هفت کاروان به سفر زیارتی مکه مکرمه و مدینه منوره رفتند. همچنین در سال جاری یک هزار و 200 نفر در قالب 9 کاروان از استان البرز به حج تمتع مشرف شدند که 10 نفر از آنان در فاجعه منا جان باختند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود