30 آبان 1394
شماره خبر: 153218

تفکر بسیجی مانع اصلی در مقابل نفوذ دشمن است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تفکر بسیجی مانع اصلی در مقابل نفوذ دشمن است


امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی باید در همه شئون زندگی مردم و مسئولان ایرانی حکمفرما باشد، گفت: تفکر بسیجی در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دیگر عرصه ها، رهایی بخش کشور از مشکلات و مانع اصلی از نفوذ دشمن است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه امروز کرج که در محل مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نفوذ دشمن، اظهار داشت: تفکر بسیجی مانع نفوذ دشمن در کشور است و بسیجیان باید راههای نفوذ دشمن را به هر طریق ممکن بگیرند. وی با بیان اینکه بسیجی با بصیرت بوده و همواره آماده جانفشانی در همه عرصه هاست، افزود: فرد بسیجی همواره به مسئولیت های خود توجه دارد و کوشش می کند تا مشکلات جامعه را برطرف سازد و همیشه چشم او به دهان ولی فقیه و محقق کردن فرمایشات اوست. وی با تاکید بر اینکه بسیجی باید الگویی ارزنده در جامعه باشد، تصریح کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) بسیج را الگوی همه مستضعفین عالم بر شمردند، ما می بینیم که تفکر بسیج عالم گیر شده و در کشورهایی همچون لبنان، سوریه، عراق، یمن و... نیروهایی وارد عرصه دفاع و کشورداری شده اند که منبعث از تفکر بسیجی هستند. وی تفکر بسیجی را بسیار گسترده و پردامنه خواند و بیان داشت: تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس نمود پیدا کرد، اما ما می بینیم که این تفکر از زمان پیدایش انسان بوده است و در هرجا که تفکر بسیجی ظهور و بروز پیدا کرده مشکلات آنجا نیز به راحتی حل شده است.
حسینی همدانی بسیجی را فردی مسئولیت پذیر خواند که به دنبال حل مشکلات جامعه و اطراف خود است و ادامه داد: بسیجی کسی است که درباره مسایل اطراف خود بی تفاوت نیست و احساس مسئولیت می کند و دایره آن را حتی به مسلمانان محدود نمی کند بلکه به سرنوشت بشر نیز احساس خاطر دارد و در همه مسایل انجام مسئولیت می کند. امام جمعه کرج تصریح کرد: هر کسی در مسئولیت خود مسایل را خوب شناخت و صحیح عمل کرد، او یک بسیجی است.امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه بسیجی با بصیرت است، افزود: بسیجی زمان شناس، دشمن شناس، آگاه و عمل کننده به مسئولیت و وظیفه شرعی و الهی خود است و با استفاده از بصیرت، هیچگاه در خط فتنه گران حرکت نمی کند و از آنها همواره اعلام بیزاری می کند. وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در همه دوران های تاریخ وجود داشته، عمار یاسر را بسیجی شاخص در دوران امیر المومنین علی (ع) خواند و اظهار داشت: عمار یاسر در گفتن حق هیچگاه کاستی نداشت و سکوت نکرد و همواره حول محور امیر المومنین علی (ع) می چرخید و بسیجان امروز نیز باید برای رهبری معظم انقلاب همچون عمار باشند.
** حمله تروریستی پاریس دست مایه توطئه غرب خواهد شد
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به حمله هفته گذشته تروریستی پاریس که باعث کشته شدن 150 شهروند فرانسوی و مجروح شدن نزدیک به 350 نفر دیگر شد، خاطرنشان کرد: غرب قطعا این حمله تروریستی را وسیله ای برای دخالت در منطقه همانند توطئه 11 سپتامبر قرار خواهد داد. وی با تاکید بر اینکه عامل حملات تروریستی پاریس خود غربی ها هستند، اظهار داشت: استکبار تمام تلاش خود را خود را انجام می دهد تا از منسجم شدن ظرفیت مسلمانان جهان جلوگیری کند و وحدت بین مسلمین شکل نگیرد و این گونه عملیات در کشورهای غربی نیز در همین راستاست.
حسینی همدانی با بیان اینکه تقسیم بندی ترورسیم خوب و بد در سوریه، بالاخره دامن خود غربی ها را گرفت، افزود: همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ما نباید نسبت به دشمنان و توطئه های آنها غفلت کنیم و همواره باید هوشیار بوده و آماده باشیم.
** نباید در موضوع امر به معروف در جامعه کوتاهی شود
امام جمعه کرج در ادامه با تاکید به جدی گرفتن مساله امر به معروف در جامعه تصریح کرد: مساله امر به معروف جزو وظایف حکومت اسلامی و همه آحاد مردم است که دایره آن وسیع بوده و همه شئون زندگی افراد را در بر می گیرد و به تمامی دستگاه ها نیز مربوط می شود. وی افزود: در کشور قانون مصوب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر داریم که به امضای مقام معظم رهبری نیز رسیده که دولت باید آنرا اجرا کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود