30 آبان 1394
شماره خبر: 153242

تاکید دانشگاه آزاد اسلامی حرکت از آموزش محوری به سوی پژوهش محوری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تاکید دانشگاه آزاد اسلامی حرکت از آموزش محوری به سوی پژوهش محوری است


دکتر بهروز میرزا دبیر هیأت امنای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان البرز و سرپرست واحد کرج با تاکید بر لزوم هماهنگی بین بخش های دانشگاه و حضور تمام وقت مدیران اجرایی گفت: با توجه به پذیرش مسئولیت، مدیران اجرایی می‌بایست به صورت تمام وقت در دانشگاه باشند و در قبال حوزه عملکردی خود پاسخگو باشند.
رئیس واحد کرج افزود: مدیران و مسئولین اجرایی در دانشگاه می بایست در برابر مسئولیت‌هایی که به آن ها ابلاغ شده است پاسخگو بوده و با حسن امانت‌داری، صداقت و تعهد انجام وظیفه نمایند.
وی با اشاره به دیدار روسا و مدیران دانشگاه ها(اعم از آزاد اسلامی و دولتی) و موسسات علمی و پژوهشی کشور با رهبر معظم جمهوری اسلامی به نکاتی از بیانات معظم له اشاره کرد و گفت: ایشان بر علم نافع و علم جهت دار و توام با اخلاق و معنویت تاکید دارند و آنچه مسلم است علم بی عمل و جدای از اخلاق فایده ای برای جامعه و آینده مملکت اسلامی نخواهد داشت و مخصوصا استادان می بایست با عملکرد خود جایگاه و شأن استاد و حرفه معلمی را رعایت کنند.دکتر میرزا با اشاره به سیاست گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در حرکت از آموزش محوری به سوی پژوهش محوری افزود: برحسب آماری که وزرای علوم و بهداشت ارائه داده اند جایگاه تولید علم کشور بسیار خوب است ولی نکته این است که می بایست دانشگاه ها از حالت آموزش محوری صرف خارج شده و به سوی پژوهش محوری و تجاری سازی علم و توسعه فناوری حرکت کنند و این همان امری است که مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تاکید دارند. دکتر میرزا نکته مهم دیگر را سرعت پیشرفت علم عنوان کرد و گفت: جایگاه علمی کشور مناسب است اما هنوز تا کشورهای پیشرفته فاصله بسیار است و می بایست پیشرفت علمی کشور ارتقاء یافته و بهبود یابد. رئیس واحد کرج همچنین بر ارتباط با صنعت تاکید کرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان هشتمین دانشگاه معتبر کشور براساس اعلام پایگاه جهانی US News را دارای استادان باتجربه و پتانسیل های علمی، آموزشی و پژوهشی قابل تامل با زیرساخت‌ها و امکانات علمی مناسب دانست که می بایست با مراکز تولیدی و صنعتی استان البرز همکاری گسترده ای داشته باشد. وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این نکته را نیز یادآوری کردند و لازم است آگاهی کلی و اطلاعات مناسبی در سطح دانشگاهی به دانشجویان، استادان و کارکنان داده شود و حتی می‌توان این مقوله را در یک همایش یک روزه مطرح و عنوان کرد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به تعداد پایان نامه‌های تدوین شده در هرسال در دانشگاه ها گفت: می توان با جهت دهی پایان نامه ها براساس نیاز جامعه و کشور زمینه جذب فارغ التحصیلان در صنایع و بازار کار و نیز کاربردی شدن یافته های علمی و پژوهشی را فراهم کرد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در نیمسال دوم امسال در بیش از 70 رشته ی مصوب جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. رئیس واحد کرج با اعلام این مطلب، جذب استاد و ارتقاء علمی استادان را از زیرساخت های مهم علمی هر دانشگاه دانست و تصریح کرد: بدون استاد متعهد و متخصص و توانمند نمی‌توان دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تربیت کرد.دکتر میرزا اعلام کرد طبق آخرین جلسه ممیزی رشته ها که با مسئولین ذیربط در استان البرز صورت گرفت واحد کرج بهترین ممیزی رشته های کارشناسی ارشد ودکتری را به دست آورده است. وی در پایان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و دومین جشنواره استانی رویش بنیاد ملی نخبگان استان‌های البرز و تهران در بهمن ماه سال جاری در واحد کرج گفت: برگزاری این همایش با توجه به فرصت کم باقی مانده می بایست با کمترین هزینه و بهترین کیفیت مدیریت شود.از دیگر نکات مطرح شده در این شورا می توان به پرداخت حق تخصص کارشناسان، کیفی سازی دانشگاه، تجهیز و تامین مایحتاج آزمایشگاهی و کارگاهی و کسب رتبه برتر حجاب و عفاف توسط واحد کرج در استان البرز، فعال سازی شورای فرهنگی در دانشکده ها، آمادگی آموزشی برای نیمسال تحصیلی آینده با پذیرش دانشجو در بیش از 70 رشته جدید اشاره کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود