1 آذر 1394
شماره خبر: 153323

آگاهی بهترین راه پیشگیری از اعتیاد است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آگاهی بهترین راه پیشگیری از اعتیاد است


کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: یکی از راهکارهای مؤثر در پیشگیری از اعتیاد، افزایش آگاهی خانواده‌ها است که باید در این زمینه دستگاههای اجرایی کمک کنند.
حسین صمدی با اشاره به اینکه خانواده‎‏ها نقش بسزایی در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان دارند، اظهار کرد: خانواده‎ها باید فرزندانشان را در برابر اعتیاد واکسینه کنند؛ چراکه بی‎توجهی خانواده‎ها راه را برای سودجویان باز می‎کند. وی افزود: آمارها حاکی است که در ایران از هر 10 نفر مبتلا به سرطان ریه، 9 نفر از آنها به دلیل مصرف دخانیات به این بیماری مبتلا شده‎اند. کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، یکی از دلایل اعتیاد در نوجوانان و جوانان را، داشتن حس کنجکاوی دانست و گفت: تفریح و لذت‎طلبی در نوجوانان و جوانان از جمله دلایل گرایش این قشر از افراد به سمت اعتیاد است. صمدی خاطرنشان کرد: یکی از راه‎های کاهش اعتیاد در جامعه، تغییر سبک زندگی توسط پدر و مادرها است؛ چراکه با انجام این کار، بدون شک نوع تفریح در خانواده نیز تغییر پیدا می‎کند. وی با اشاره به اینکه هر روز ماده مخدر جدیدی وارد جامعه می‎شود، ادامه داد: گل، نوعی ماده مخدر جدیدی است که مصرف آن در میان نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده است. کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرزیادآورشد: مصرف این ماده مخدر، نه تنها سلول های خاکستری مغز را نابود می‎کند، بلکه با گذشت زمان بسیاری از بخش‎های بدن تحت تاثیر این ماده قرار می‎گیرد.صمدی تصریح کرد: در حال حاضر جلوگیری از مصرف بعضی از دخانیاتی چون قلیان آنطور که باید و شاید جدی گرفته نمی‎شود و این موضوع باعث گسترش پیدا کردن مصرف آن در میان نوجوانان و حتی بانوان شده است. وی افزود: هم‎اکنون هر شش ثانیه، یک نفر در دنیا بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‎دهد. صمدی یادآورشد: آمارها حاکی است که 260 میلیون معتاد در دنیا وجود دارد که آماری نگران کننده است و می طلبد که نگاه ویژه‎ای به این موضوع داشته باشیم.
وی در پایان گفت: اگر خانواده‎ها نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان کمرنگ کنند، بدون شک اعتیاد، فرزندان آنها را می‎‏بلعد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود