16 آذر 1394
شماره خبر: 154248

گشت ویژه سفره خانه و قلیان سراها در ساوجبلاغ فعال شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گشت ویژه سفره خانه و قلیان سراها در ساوجبلاغ فعال شد


مدیر شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ از فعال شدن تیم های نظارت بر سفره خانه ها و قلیان سراهای این شهرستان با هدف ارائه خدمات رسانی سالم به مردم خبر داد.
مهدی سلیمان فلاح افزود: این اقدام با هدف ساماندهی و نظارت بر چگونگی عملکرد سفره خانه ها ، مراکز عرضه قلیان و عطاری ها از نظر بهداشتی ، دادن توضیحات لازم به صاحبان و کارکنان این مراکز برای جلوگیری از ارائه خدمات بی کیفیت و غیر مجاز به مشتریان ، جایگزینی خدمات دیگر به جای عرضه قلیان ، داشتن پروانه کسب و رعایت اصول حرفه ای و شئونات اسلامی در این مرکز آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در این اقدام، کارشناسان بهداشت ، میراث فرهنگی و گردشگری ، نیروی انتظامی ، اتاق بازرگانی و نماینده فرمانداری ساوجبلاغ مشارکت دارند که در ساعت های مختلف اقدام به گشت ویژه در سفره خانه ها و قلیان سراهای شهرستان می کنند. وی بیان کرد: در این شهرستان 58 سفره خانه و قلیان سرا فعالیت دارد که در اولین گشت مشترک دستگاه های نظارتی پنج قلیان سرای فاقد مجوز پلمپ و به دستگاه قضایی معرفی شدند. مدیر شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ ادامه داد: از قلیان سراهای پلمپ شده 50 قلم مواد غیر مجاز نیز کشف و ضبط شده است. وی مشارکت مردم منطقه را در اطلاع رسانی به موقع نسبت به تخلفات و خدمات بی کیفیت در این مراکز را ضروی دانست و خاطرنشان شد: ساوجبلاغ دارای وسعت و پراکندگی ویژه ای است که کنترل و نظارت در آن با مشکلات و کمبودهایی روبروست. سلیمان فلاح گفت: این شهرستان بواسطه شرایط اقلیمی خاص ، مناظر و طبیعت بکر هر روز پذیرای گردشگران طبیعت در قالب گردش های خانوادگی ، آموزشی یا گروه دوستانه و کاری است که لازم است مراکز خدمات رسان به ارائه خدمات کیفی به مشتریان در دو بخش بهداشتی و مجاز دقت کنند. وی یادآور شد: بر اساس بخش نامه دولت عرضه قلیان در مراکز خدماتی و سفره خانه ها ممنوع است که این مهم در گشت مشترک ویژه سفره خانه های سنتی و مراکز عرضه قلیان حرف اول را می زند. وی تاکید کرد: مراکزی که قوانین و ضوابط دستگاههای اجرایی عضو گشت مشترک بر سفره خانه و قلیان سراها را در محل کارشان رعایت نکنند پس از تکمیل گزارش و تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شوند.شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود