22 آذر 1394
شماره خبر: 154481

اجرای طرح های اجتماعی ملی در اولویت برنامه های جهاد دانشگاهی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای طرح های اجتماعی ملی در اولویت برنامه های جهاد دانشگاهی است


معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: اجرای طرح های اجتماعی ملی در زمینه آسیب شناسی اجتماعی، علوم شناختی و مطالعات محیط شهری در اولویت جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.
مهشید منزوی افزود: تا کنون تدوین دو طرح ملی در قالب شبکه برنامه در دو گروه آسیب شناسی اجتماعی و علوم شناختی با عناوین پیمایش ملی خانواده و پیمایش ملّی شادکامی توسط جهاد دانشگاهی های البرزدر سطح کشوری انجام گرفته است. وی با اشاره به اینکه طرح پیمایش ملی خانواده که توسط گروه آسیب شناسی ارایه شده است، اظهار کرد: معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری ، معاونت اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، شورای فرهنگ عمومی ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این طرح حمایت کرده اند. منزوی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که با اعتقاد به اینکه تحقیقات پشتوانه و اساس توسعه و رشد فناوری ملی است تاسیس شده است. وی افزود: گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه در سرلوحه برنامه های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی است و برای تحقق این امر طی سال های طولانی کوشش های مستمری را معمول داشته است . وی به برخی اقدامات این معاونت اشاره و تصریح کرد: در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز نیز به پیروی از این مهم و با توجه به زیربنای پژوهش های علوم اجتماعی و حسب سیاست های جدید گروه علوم انسانی جهاد دانشگاهی کشور مبنی بر انجام طرح های کاربردی بزرگ در کشور، اهداف مشخصی تعریف شده است .
منزوی گفت: طرح پیمایش ملی 'وضعیت شادکامی در ایران؛ مولفه ها، عوامل و روش های موثر در ارتقاء شادکامی' نیز طرح دیگری است که اعضای هیات علمی گروه علوم شناختی جهاد دانشگاهی البرز آن را تدوین کرده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود