23 آذر 1394
شماره خبر: 154518

حمایت و همراهی شهرداری کرج در موضوعات مرتبط با معلولان ویژه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حمایت و همراهی شهرداری کرج در موضوعات مرتبط با معلولان ویژه است


رئیس انجمن نعناع(انجمن حمایت از معلولین استان البرز) همکاری شهردار کرج و بخش های زیرمجموعه برای رفع مشکلات معلولین ایران کوچک را ویژه و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: بخصوص در بحث مناسب سازی معابر این دستگاه برنامه های جامعی را در سطح شهر تدارک دیده یا به اجرا در آورده است.
محمد پاشایی که سال هاست ساکن کشور ژاپن بوده و ماه هایی از سال را به کشورش سفر می کند، در سخنان خود طی مراسم افتتاح ساختمان جامعه معلولان استان البرز، یکی از دغدغه های جدی اش برای حضور در ایران را پیگیری و رفع مشکلات جامعه معلولان این استان خواند. پاشایی با تاکید بر اینکه حادثه خبر نمی کند، معلولیت خود را در اثر سقوط از ارتفاع و افتادن شی ای سنگین روی بدنش عنوان کرد و گفت: پیش از آن من هم مثل همه افراد عادی در شهر قدم می زدم و هیچ یک از مشکلات معلولان و کم توانان را درک نمی کردم. اما این حادثه روی دیگری از سکه را به من نشان داد و باعث شد در این زمینه بسیار به فکر فرو روم. وی تصریح کرد: در بیش از 11 ماهی که در بیمارستان بستری بودم تا سلامت خود را تاحدودی بازیابی کنم، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم و با مشکلات متعددی مواجه شدم به طوری که فکر می کردم نبودن در این جهان با چنین شرایطی از بودن در آن خوشایندتر است. اما وقتی به بطن جامعه و بخصوص درون جامعه معلولین وارد شدم تازه فهمیدم مشکلات این قشر چقدر متنوع است و بخصوص معلولان قطع نخاع و کسانی که از گردن به پایین دچار فلج و معلولیت هستند، چه مشکلاتی را پشت سر می گذارند. به گفته پاشایی، بعد از آن روزها بود که تصمیم گرفتم برای کمک به این قشر تلاش کنم چرا که به راستی هیچ اطمینانی از اینکه روزی ما روی این ویلچرها بنشینیم وجود ندارد و هر لحظه ممکن است بر اثر یک حادثه، ما هم ناچار شویم مشکلاتی را که این قشر تجربه می کنند، پشت سر بگذاریم. وی ادامه داد: بر همین اساس انجمن نعناع در ایران را راه اندازی کردیم که مشابه این انجمن در کشور ژاپن نیز فعال بوده و گام های موثری در زمینه خدمات دهی به معلولان برمی دارد.
این مسئول انجمن معلولان استان اضافه کرد: اعطای 356 وسیله به انجمن نعناع در ایران از جمله تخت و ویلچر برقی، از نتایج فعالیت این موسسه بوده است. پاشایی اذعان داشت: در کنار این امر برگزاری کارگاه های آموزشی و اردوهای تفریحی آموزشی برای اعضای جامعه معلولین استان از اقداماتی بوده است که در قالب شکل گیری این موسسه انجام شده و نتایج بسیار خوبی را برای این قشر به همراه داشته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود