23 آذر 1394
شماره خبر: 154579

دومین همایش ترویج زایمان طبیعی برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دومین همایش ترویج زایمان طبیعی برگزار شد


دومین همایش خانوادگی ترویج زایمان طبیعی با حضور رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان دانشگاه به همراه جمعی از مادران باردار و خانواده هایشان در محل دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد.
این همایش که با هدف ترویج و فرهنگ سازی زایمان طبیعی برگزار گردید پیرامون انتخاب صحیح شیوه ی زایمان مادران و همچنین مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزازین با حضور مسئولین و اساتید گفتگو شد.
دکتر حمید درفشی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن حضور در این همایش گفت: در چند سال اخیر به شدت فرهنگ غلط سزارین در جامعه فراگیر شده است که اشاعه ی این فرهنگ نادرست خطرات و مشکلاتی را هم برای مادران ، نوزادان و هم برای جامعه به همراه خواهد داشت. دکتر درفشی با تاکید بر اینکه باید در برای ترویج زایمان طبیعی فرهنگ سازی و آگاه سازی صحیح و به موقع داشت اظهار داشت: مزایای زایمان طبیعی باید برای مادران باردار شفاف سازی شود و افکار نادرست و ترس های ناشی از عدم آگاهی نسبت به این روش اصلاح شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزاظهار داشت : بیمارستان ها، تیم پزشکی و مامایی استان باید در جهت ترویج زایمان فیزیولوژیک توانمند شوند و دیدگاه پزشکی به ویژه در بیمارستان های خصوصی نسبت به ضرورت زایمان سزارین تغییر کند.وی افزود: ضروری است به سمت زایمان های فیزیولوژیک و بی درد حرکت کنیم که هزینه ی آن نسبت به تاثیرات مثبتی که دارد ناچیز خواهد بود. دکتر درفشی ایجاد فضایی آرام با حضور یکی از نزدیکان مادر که فرایند زایمان با استفاده از روش های بی دردی را تسهیل می کند بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: می بایست به این سمت حرکت کنیم تا امنیت خاطر را برای مادران ایجاد کنیم. وی از راه اندازی بیمارستان جامع زنان در کرج تا پایان سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی 45 اتاق زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان کمالی مادران بتوانند فرایند زایمان طبیعی خود را در کنار همسر و در شرایطی امن و آرام تجربه کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود