25 آذر 1394
شماره خبر: 154725

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی البرز


رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی البرز خبر داد.
دکترسیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد ضمن اعلام این خبر گفت: هدف این تفاهم‌نامه ایجاد ارتباط و همکاری برای تبادل اطلاعات و برآورده نمودن نیازهای پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی طرفین در زمینه‌های مرتبط با حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی البرز است. وی به موضوعات تاکید شده در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در چارچوب قوانین و مقررات و بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، تجاری‌سازی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، مجلات و... از موضوعات این تفاهم‌نامه است. هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: شناخت نیازها و اولویت‌های پژوهشی استان البرز در زمینه‌های کاری طرفین، اولویت‌بندی و اجرایی نمودن آنها و همچنین بهره‌مند شدن طرفین تفاهم‌نامه از پژوهشگران و سایر نیروهای تخصصی یکدیگر از موضوعات گنجانده شده در این تفاهم‌نامه است. رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و نشست‌های علمی مشترک ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، برگزاری جلسات مشترک برای تدوین سیاست‌های کلی همکاری و بررسی روند اجرایی طرح‌های مشترک، تدوین طرح‌های مشترک تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تجاری‌سازی، درمانی و آزمایشگاهی، و تامین اعتبارات مالی و امکانات مورد نیاز نیز در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است. هاشمی‌راد با بیان زمینه‌سازی برای بهره‌مندی طرفین از توانایی‌های یکدیگر در این تفاهم‌نامه اذعان داشت: بهره‌مندی جهاد دانشگاهی از توانمندی‌ها و تجارب دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینه‌های اجرایی-پژوهشی-آموزشی و آزمایشگاهی به ویژه با موضوع علوم پزشکی و همچنین بهره‌مندی دانشگاه علوم پزشکی البرز از توانمندی‌ها و تجارب مدیریت جهاد دانشگاهی در زمینه‌های اجرایی-پژوهشی-آموزشی-فرهنگی-تجاری‌سازی و آزمایشگاهی نیز از مفاد این تفاهم‌نامه می‌باشد. رئیس جهاد دانشگاهی البرز یادآورشد: فراهم نمودن فرصت‌های مطالعاتی برای انجام طرح‌های مطالعاتی و انجام پروژه‌های پژوهشی مرتبط با جهاد دانشگاهی طبق کتاب عناوین طرح‌های مطالعاتی و پایان نامه‌های جهاد دانشگاهی البرز در قالب پروژه‌های دانشجویی نیز در این تفاهم‌نامه ذکر شده است. این مسئول با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بر برنامه‌های فرهنگی تاکید دارد، افزود: طرح و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک در قالب نشست، کارگاه، جشنواره، همایش، نمایشگاه، مسابقه و مطالعات فرهنگی در این تفاهم‌نامه مطرح است. وی در پایان گفت: این تفاهم‌نامه به مدت سه سال از تاریخ انعقاد معتبر و قابلیت تمدید را نیز دارا ست.
گفتنی است این تفاهم‌نامه به امضای دکترسیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز و دکتر حمید درفشی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز رسیده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود