28 آذر 1394
شماره خبر: 154841

پژوهش تقاضا محور و کاربردی پیش شرط اقتصاد دانش بنیان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پژوهش تقاضا محور و کاربردی پیش شرط اقتصاد دانش بنیان است


مراسم گرامیداشت هفته ی پژوهش با حضور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ، رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و جمعی از صاحبنظران مراکز رشد و پژوهش و همچنین با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه و دانشجویان و پژوهشگران در محل دانشکده پزشکی برگزار شد.
بر اساس این گزارش دکتر درفشی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن گرامیداشت هفته ی پژوهش بر پژوهش های تقاضا محور مبتنی بر نیاز های جامعه تاکید کرد و افزود با توجه به اینکه دانشگاه البرز دانشگاهی نوپاست ولی از نظر تعداد و توانمندی اعضای هیأت علمی ظرفیت بالایی دارد. دکتر درفشی تاکید کرد: اساتید باید آموزش پژوهش به دانشجویان بدهند و دانشجویان را پژوهش محور تعلیم دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه 70 درصد صنعت دارویی کشور در البرز می باشد اظهار داشت: دانشکده دارو سازی در استان راه اندازی شده است و که با همکاری با بخش خصوصی قصد داریم این دانشکده را به یک دانشکده ی کارآفرین که دانشجویان ان می توانند مستقیم در خط های تولیدی دارو فعالیت داشته باشند ، تبدیل کنیم. وی ادامه داد : مقدمات لازم انجام شده است و معاونت های پژوهشی و آموزشی وزارت بهداشت به شدت از این مدل استقبال کرده اند و انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی البرز به عنوان اولین دانشگاه اولین دانشکده داروسازی تولیدی و صنعتی را ایجاد نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود