28 آذر 1394
شماره خبر: 154844

عوامل پیشرفت تحصیلی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عوامل پیشرفت تحصیلی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بررسی شد


به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج کارگاه های نماز و اثرات آن در زندگی ، عوامل پیشرفت تحصیلی و حجاب فکر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
در کارگاه عوامل پیشرفت تحصیلی که با حضور استاد دکتر ژیان باقری در سالن باهنر دانشکده ادبیات برگزار شد به بررسی عوامل بازدارنده ی تحصیلی، راهکار هایی برای رسیدن به هدف و مدیریت زمان پرداخت.
دکتر باقری مشخص کردن هدف و راه رسیدن به آن را شروع حرکت در مسیر پیشرفت دانست و گفت: کلیدهایی طلایی برای رسیدن به هدف وجود دارند. وی برخی از این کلیدها را بکارگیری کلیه استعداد های خود برای بهره‌گیری از منابع محیط، سازگاری، هدف گزاری، تقسیم اهداف بزرگ به جزیی، الویت بندی، تمرکز بر هدف و برنامه ریزی و تعهد به آن برشمرد. وی همچنین گفت: ایمان و توکل به خدا (به خود خدا ، خود ، هدف ، راه و همراهان) ، میل به رشد و خودشکوفایی، مثبت اندیشی، انگیزه و امید راهکار هایی برای سازماندهی و استعداد ها و توانمندی ها می باشد. در بخش بعدی کارگاه آسیب شناسی روانی ترس و اضطراب ( از عدم پذیرش ، از موفقیت)، مقایسه خود با دیگران (تفاوت های فردی و غرور را عوامل بازدارنده ی موفقیت عنوان شد. دکتر باقری در پایان با تشریح روش های کارایی مطالعه و روش های صحیح یاداشت برداری در پیشرفت تحصیلی گفت: خواندن اجمالی(اطلاعات کلی)،عبارت خوانی(مطالعه تجسمی)، سریع خوانی(تعقل و تامل)، دقیق خوانی(درک، به خاطر سپردن، سازماندهی)، حاشیه نویسی و علامت گذاری(روشن سازی مطالب) و خلاصه نویسی(طرح های هرمی سازماندهی شعاعی ، حافظه) نقش به سزایی در مطالعه مطلوب دارد.وی همچنین افزود: تکرار مطالب نکات اصلی ،نکات فرعی نکات کلیدی و کلید واژه ها(کلمات تابلو)، به خاطر سپردن، طبقه بندی و افزایش تمرکز افکار خود از روش های مناسب یادداشت برداری است.
در این کارگاه همچنین به پرسش های دانشجویان در باره راه های رسیدن به پیشرفت تحصیلی پاسخ داده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود