29 آذر 1394
شماره خبر: 154933

کیفیت هوا برای گروه های حساس در البرز ناسالم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کیفیت هوا برای گروه های حساس در البرز ناسالم است


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز وضعیت کیفی هوا برای گروه های حساس در این استان را ناسالم اعلام کرد.
کیوان رحیمی با اشاره به اینکه وضعیت شاخص کیفی هوا که ذرات کمتر از 2.5 میکرون هستند در وضعیت نارنجی که بین 101 تا 150 است، قرار دارد، افزود: تمام شهرستان های استان در این وضعیت قرار دارند.
وی اظهار داشت: میزان شاخص کیفی هوا شهرستان کرج در ایستگاه های فرهنگسرا و مترو 118، در ایستگاه های فرمانداری و گلسار شهرستان ساوجبلاغ به ترتیب 129 و 121 و در ایستگاه فرمانداری نظرآباد 133 است. وی با اشاره به اینکه وضعیت هوا در استان البرز تا پایان روز دوشنبه در حالت پایداری و وارونگی هوا قرار دارد، گفت: تمامی گروه ها و به خصوص گروه های حساس در این روزها با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی و همچنین تشدید بیماری های قلبی ریوی به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند. رحیمی، کاهش فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را برای بیماران قلبی یا ریوی، سالمندان کودکان از جمله این دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد. بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان البرز که در روز گذشته برگزار شد، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش تعطیل اعلام شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود