1 دی 1394
شماره خبر: 155035

چهارمین دوره همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

چهارمین دوره همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود


دبیرکل همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با بیان اینکه چهارمین دوره همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، گفت: بومی‌سازی تعامل صنعت و دانشگاه از جمله اقدامات حائز اهمیتی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت.
میرمحمد صادقی در سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که در محل دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه چهارمین دوره همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری این همایش همه ساله در یک استان خاص کمک شایانی در رفع مشکلات و مسائل خاص هر منطقه در این بخش می‌کند. وی با بیان اینکه بومی‌سازی تعامل صنعت و دانشگاه از جمله اقدامات حائز اهمیتی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم از اقتصاد نفت‌بنیان به دانش‌بنیان حرکت کنیم.
رئیس موسسه آموزش اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تامین بودجه دانشگاه توسط دولت سبب شده بود که دانشگاه نیازی به تعامل با صنعت احساس نکند، تصریح کرد: باید به سمت و سویی حرکت کرد تا تحقیقات‌ دانشگاهی و دانشجویان تجاری‌سازی شود. وی با تاکید بر اینکه صنعت کشور به نوآوری نیاز دارد که به‌طور قطع دانشگاه در این زمینه می‌تواند مساعدت‌های لازم را داشته باشد، گفت: در اتاق ایران طبق اساسنامه و قانون، آموزش فعالان اقتصادی از جمله وظایف این بخش به شمار می‌آید. دبیرکل همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با بیان اینکه درصدد راه‌اندازی کلینیک کسب و کار هستیم، تصریح کرد: بستر تعامل بیش از پیش صنعت و دانشگاه در کشور فراهم می‌شود.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود