3 دی 1394
شماره خبر: 155216

با اجرای طرح تجویز منطقی دارو در بیمارستان ها می توان به تداوم طرح تحول و اقتصاد کشور کمک کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

با اجرای طرح تجویز منطقی دارو در بیمارستان ها می توان به تداوم طرح تحول و اقتصاد کشور کمک کرد


نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی البرز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای اجرای طرح تجویز منطقی دارو با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و معاون غذا و داروی دانشگاه شیراز و جمعی از رؤسا و مدیران بیمارستان ها در محل دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد.
این نشست به منظور تبادل تجربیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای طرح تجویز دارو در بیمارستان های آن استان و نتایج و دستاورد های موفق این طرح برای اجرایی شدن در البرز برگزار گردید.
دکتر حمید درفشی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن حضور در این نشست بر مصرف و تجویز منطقی دارو در بیمارستان ها تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه البرزمی بایست با بهره گیری از تجربیات موفق دانشگاه شیراز که پیشرو در این زمینه می باشد تجویز دارو در مراکز درمانی و آموزشی را به خوبی کنترل کند تا از بار اقتصادی که به کشور وهمچنین مردم وارد می شود کاسته شود. دکتر درفشی ضمن اینکه اجرای این طرح را باعث تداوم طرح تحول نظام سلامت دانست اظهار داشت: با کنترل تجویز و مصرف منطقی دارو می توانیم مقادیری قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی کنیم که این هم به نفع کشور و هم مردم خواهد بود. در ادامه دکتر نیک نهاد ، معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز جایگاه هیأت رئیسه دانشگاه ، معاونت های درمان ، غذا و دارو و نقش هر کدام در اجرای برنامه تجویز و مصرف منطقی دارو را تشریح کرد و نکات کلیدی را در اجرای این طرح بازگو کرد. در ادامه دکتر درستی ، مدیر دارو ی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارشی از وضعیت مصرف دارو قبل و بعد از اجرای این طرح را در بیمارستان های شیراز ارائه کرد و همچنین پیرامون نحوه استقرار ، اجرا ، مشکلات ایجاد شده احتمالی و رفع آن توضیح داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود