9 دی 1394
شماره خبر: 155518

خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی البرز سامان می‌گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی البرز سامان می‌گیرد


معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی از ماموریت این دانشگاه برای اجرایی کردن مصوبه صندوق رفاه دانشجویان مبنی بر تشکیل شورای نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان استان البرز خبر داد.
دکتر عزیزالله حبیبی گفت: به منظور ساماندهی به امور خوابگاه‌های خودگردان و نظارت بر این خوابگاه‌ها، ابلاغیه‌ای از سوی صندوق رفاه دانشجویان به کل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارسال شده است که بر مبنای آن یک دانشگاه منتخب در سطح استان ماموریت تشکیل شورای نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان را بر عهده می‌گیرد. وی افزود: ماموریت تشکیل این شورا در استان البرز به عهده دانشگاه خوارزمی گذاشته شده است و اولین جلسه این شورا نیز با هدف انجام اقدامات اولیه، نحوه ورود به کار، اخذ اطلاعات میدانی از دانشگاهها، همفکری در مورد نحوه اداره شورا و تعیین دبیر و دانشگاه ناظر برگزار شد.
معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: در این جلسه قرار شد که دانشگاه‌ها ظرف سه هفته آینده در جهت تهیه و تکمیل اطلاعات میدانی مورد نیاز اقدام و این آمار و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنند. این مسئول افزود: دیگر موضوعی که در این جلسه مطرح شد، این بود که آیا شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی در سطح استان فعال باشد و برای شهرستان‌ها کفایت می‌کند و یا اینکه در شهرستان‌ها هم مورد نیاز است یا خیر که این موضوع نیز پس از دریافت اطلاعات میدانی ظرف سه هفته آینده مشخص خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه کدام ارگان‌ها و موسسات آموزشی در شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی البرز حضور خواهند داشت گفت: دانشگاه خوارزمی، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، هنر، غیرانتفاعی رسام، پردیش کشاورزی دانشگاه تهران، آموزشکده کشاورزی و دانشگاه محیط زیست به همراه نمایندگان استانداری البرز، صندوق رفاه دانشجویی و اداره اماکن ناجا در این شورا عضویت خواهند داشت. حبیبی یادآورشد: براساس آیین نامه جدید مربوط به خوابگاه‌های خودگردان، تمامی این خوابگاه‌ها باید فرآیند اخذ مجوز جدید را طی کنند و بر همین اساس طی روزهای آتی فراخوانی به مسئولان این خوابگاه‌ها ارسال خواهد شد تا هم اخذ مجوز و هم اقدامات مربوط به رتبه بندی آنها انجام شود.
معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در خصوص آخرین وضعیت خوابگاه های خودگردان در البرز گفت: هشت خوابگاه خودگردان در سطح استان البرز شناسایی شده است اما اینکه پس از اقدامات شورای نظارت تعداد خوابگاه‌های خودگردان به همین میزان باقی بماند یا خیر، مشخص نیست و منتظر دریافت اطلاعات مورد نیاز هستیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود